Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Tuesday, September 29, 2009

Trip to Kuantan, Pahang.

Salasa, 29 September - Awal Ramadhan hari tu, adik aku telah menerima sepucuk surat tawaran dari pihak SPA8 yang meminta dia untuk melapor diri di Komplek Belia Mahkota, Kuantan - Pahang, selaku Leftenan Muda Maritim. Alhamdulillah...rezeki Ramadhan 2009 utk dia. Akhirnya kerjaya sebagai 'pemetik anggur' selama 13 bulan berakhir dengan jayanya hehehehe. Pendaftaran jatuh pada 29 September 2009, so makna kata dari kelmarin lagi aku bersama family bertolak ke destinasi. Disebabkan tadak adik bradik dok Pahang, maka semalam aku decide lepak KL dulu, tidoq kat rumah sepupu area Sg Buloh....esok subuh2 kita cabut ler.

Mujoq la skang ni dah ada hi-way yang straight to the point dari Gombak - Kuantan, jimat la sket masa and kurang lah chances untuk sesat kemana-mana 'felda' hehehehe. Thanks a lot to Brader 'Bro' (jiran spupu aku), yg bersusah payah lukih mep untuk memudahkan aku menuju ke destinasi. Perjalanan mengambil masa 3 jam untuk sampai kat Kuantan, kalau tadak hi-way...tak silap aku dalam 5 jam kot. Boring btoi bawak keta jauh2 ni...nasib baik la aku ni seorang abang yang bertanggungjawab hihihi. Masa nak p takpa la singgah Sg Buloh, masa blk tak sggh rumah sapa2 dah...trus 'shot' sampai Lunaih. Kul 12.30pm dari Kuantan, sampai depan gate rumah aku dalam kul 10.05pm, lama gila siot...kebaih juboq-juboq.


Bahaya btoi area Pahang ni, kalau lalu malam or subuh2...hati2 laa. memang ada certain2 area yg berkabus tebal, siap ada papan tanda lg sebagai amaran kpd pengguna jln raya.



Yaa...welcome-welcome. Dengan berpandukan 'mep' yg brader Bro tu bagi, skali harung ja dah sampai...lu memang cekap la Bro, thanks a lot.



Family potret.



Sama 'hensem'...tp more to baju itam tu la hehehehe.



Last kopek bersama bonda tersayang, maklum la paih ni selama 12 bulan dia tak ble balik. 8 bulan didarat and 4 bulan dilaut. Maka 5 menet selepaih pic ni disnap, berlakulah babak2 sedih drama swasta masa salam ngan bonda huhuhuhu...besa la, bonda la kriau...12 bulan tak leh tgk anak bongsu ni :p



Geng2 senior, bakal mengharumkan nama M'sia.



Perjumpaan bersama keluarga masing2, maklum la paih ni 12 bulan tak bley balik. Yang lagi sayu, geng2 hat dah kawin pun ramai gak...jenuh 'kampoi' 12 bulan hehehehehe.



No comments:

Post a Comment