Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Saturday, September 26, 2009

Bkt Tokun - The solo's againnnnnn !!!

Sabtu, 26 September - Pagi ni aku dah set dengan Jat SP, kami nak layan Pagoda Shaolin kat area Brapit. Tapi setibanya dimenet-menet terakhir Jat SP telah men'creettttt' aku, over-short tidoq. Alamak...aku dah get ready kat tempat yg dah dijanjikan tu, tensen btoi. Tu la...dah tau pagi ni nak mai kayuh, mlm tadi jangan la 'beraksi' over sangat hehehehehe. Takpa laa...nak buat camna, esok la hang mai sini, tapi make sure esok pagi tak over-short dah la. Hmmm sorang lagi la nampak nya pagi ni. Takpa, sorang pun sorang la, tapi kena tukaq lokasi kayuhan laa. Coz nak nek Pagoda Shaolin tu kalau ada geng aku brani la, kalau sorang2...kim salam jer la.

Lani tempat paling safe nak kayuh pun, Bkt Tokun la. Jadi tanpa membuang masa, aku bergegas dari Mengkuang ke Tmn Rekreasi Tokun. Kat Tokun takpa, geng kayuh ramai dok mai test power kat sini hihihihi. Masa aku baru nak stat pijak pedal, terserempak ngan Zuraidy...dah nak balik pun, kul 7am tadi dah terpacak dikaki Bkt Tokun, awai btoi org tua ni. Salam raya lebih kurang, pas tu tiba giliran aku plak nak krabat. Dengan tak breakfast, tak warm-up....aku truih terjah, dan hasilnya hehehehehe....kayuhan 'setengah mati', ditambah plak ngan kebaih juboq yg melampau-lampau, naya aku. Memang tak cukup nafaih...mintak nyawa, mintak nyawa. Masa aku dok layan kayuh, tiba2 Wan Alma potong...punya la laju, hilang dlm sekelip mata. Kuat btoi org tua ni, dah la baru blk keja mlm...power siot !!! Sampai saja kat CP 'Minum Teh' aku nyarih2 give-up, penat tadak dahhhh. Tgk2 Wan tadak plak kat situ, kalau ada cantek la jugak, ada alasan hehehehe. Sampai ja kat pencawang, aku truih buang beskat and tidoq ataih 'tarr'. Kalau dak ada gambaq, aku soh Wan snap skeping dua, tp tah laa...macam mana dia snap aku pun tak tau, gambaq tak lekat. Aku plak tak belek dah, bukan apa...nak pegang camera pun tak larat dah. Dok selang 5 menet, ada membe lagi sorang plak naik (lupa nak tanya nama), dok buat catatan masa periadi...perhhh, ni geng2 laju jugak ni. Ok laaa...aku lapaq ni, breakfast tadi tak cukup, nak kena tibai nasik plak hehehehe. Wokehh slamaitttt !!!


Ketibaan aku kat Restoren Bunga Kertas disambut oleh sekawan Kambing. Dan geng2 kambing ni jugak saksi bahawa aku telah di creettttt hehehehe.



I'm ready for climbing.



Starting point.



Panjangnya...bila nak sampai ni.



Dari kiri: Giant Iguana (sori, lupa nak tanya nama) and Wan Alma.



OTW turun, woiii...tepi2 aku tak brek dah, sapa tak elak aku 'sidai'.



Hehe...sama gagah, sama laju hehehe !!!



Last kopek...puaih kayuh kali ni, 1 baju basah.




* Pendedahan Exclusive :
Misterius bungkusan berpelastik merah, yg tiba2 muncul dlm keta aku. Apakah isi di dalamnya ??? Ada org 'membuang' ka dalam keta aku ni, suspen btoi.



Tadaa hehehe...dlm plastik merah tu apa lagi, aku punya feveret breakfast laa...roti teloq 2 keping. Lapaq2...kayuh tadi dlm keadaan perut kosong, mkn time tak smpai 2 menet, cerahhhh kwang...kwang...kwang !!!!



No comments:

Post a Comment