Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Friday, September 25, 2009

The Solo's....penampilan sulung selepaih Raya.

Jumaat, 25 September - Samekom and slamat petang to ya' all...ahak!!! Setelah merehatkan diri pada 1 jangka waktu yg agak panjang (eleh sminggu lebih jer), maka hari bermula lah kembali aktiviti kayuhan diwaktu siang. Maka dengan ini, aku mengistiharkan tiada lagi kayuhan burung hantu ouk ouk ouk...kalu ada pun, tak p dah coz hantu2 dah mula berkeliaran hehehehe.

Petang ni tak terniat pun dihati nak mengayuh, coz bahang raya + rasa maleh masih lagi kuat menghantui dijiwa sanubari ku hehehehe, sedap jugak ayat karangan aku kwang3 !!! Tapi bila dok belek blog membe2 lain yang dah mula mengayuh dan mengap'date' segala macam aktiviti, rasa best la pulak, semangat plak nak kayuh. Ditambah plak masa aku tgh dok syok2 YM, ada 'Ahlil Jabatan Agama Islam Perlis' tegoq pulok..."Dah la mengayat dlm YM, p la kayuh pulak". Alamakkk...tu dah 1 amaran buat aku hehehehe. Maka lepaih ja dari solat Asaq, aku pun bersiap la nak p mengayuh. Disebabkan, tadak sapa reply msg aku, maka bersolo's la kayuhan petang ni. Sebelom kluaq dari rumah, aku dok pikiaq...nak amik route mana ek, nak buat jauh2...masa terhad. Last2 aku buat route yang dah besa aku buat, pusing kot bukit Lengkok, keluaq kot Keladi and truih balik Lunas, simple. Distant pun dapat la dalam 27.5km, jadi laa... Letih gila kayuh tadi, lebih letih dari kayuhan masa bulan posa. Baru sampai Shell BKE dah rasa separuh mati, jenuh la dok mintak nyawa, tu tara dok kayuh sorang2...bukan ada membe dok perangat soh pecut. Esok plan nak panjat Pagoda Sholin, tah la camna rupa sok...tapi takpa p ngan Jat hehehehehe, selamait. Ok laa...dah maleh nak wat karangan, layan la sket pic2 'buhsan' yg sempat aku snap hihihihi.

Route : Bkt Lengkok.
Distant : 27.5 km
Av Speed : 20.6 km/h
Max Speed : 39.8 km/h
Timing : 1 jam 16 menet


Banyak gak keta ptg2 camni, tak abih raya lagi kot.



Hi-way BKE. Tgh aku dok syok pecut, ada polis peronda tegoq, soh masuk dlm laluan motor. Hehehehe....baik 'Tok'.



Halamakkk...bila la nak masuk offroad, windu siot.



Letih2...mintak nyawa !!!



Susur keluar Penanti/Berapit.



Dari jauh bole nampak Mengkuang Dam. Nampak dak, sapa tak nmpak pendek umo.



Nindia...laluan Bkt Lengkok.



Aikkk...tadi aku kayuh kat 'negara' mana ???



Tadak keja hehehehe.



Kayuhan hari ni ditaja oleh Cornetto Love + ayaq Tinge Spritzer.



Nampaknya aku dah semakin hampir dengan Kg halaman.



Last kopek...terima lah pic ku hihihihi.

No comments:

Post a Comment