Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Saturday, September 12, 2009

The BORR...

Sabtu, 12 September - As'salamualaikum to all. Sebelum tu aku nak ucap kan Takziah kepada Saudara Nizam 'Kastam' yang baru sahaja kehilangan isteri tercinta, diharapkan byk bersabar dan terimalah ia sebagai salah satu ujian daripada Allah SWT.. Moga-moga roh isterinya dicucuri rahmat dan tergolong dalam golongan org-org yang beriman, Al-Fatihah.

Semalam, lepas saja bersurai dari rumah Nizam 'Kastam', aku ngan Zizan tak terus blk ke rumah...kami truih lajak p R&R Pantai Bersih atau pun terkenal dengan pangilan BORR. Hmm apa dia maksud BORR tu ek, macam ada something yg tersirat hehehehe. Memang dah plan nak p kayuh kat situ mlm tadi, tp lepas dapat berita tentang kematian isteri saudara Nizam, ramai yg kansel nak kayuh. Aku ngan Zan yang 'kebetulan' mmg dok ada beskal kat dlm keta trus keluaq idea smenet...jom p merempit hihihihi.

Masa aku ngan Zan sampai, cuma kami berdua saja geng beskat yg kayuh kat situ, yg lain2 nya geng2 Mat Rempit ngan geng Turbo, meriah2....'gadis litar' pun ramai gak hehehehe, coba'annn. Tapi ada sikit 'slek' la malam ni, masa dok syok lenjan nak naik Jambatan Pulau Pinang ke 2, taya blakang neskat aku pancit, tertusuk besi halus...adussss, potong stim btoi la. Dah la tu taya spare aku tggl kat keta, mujoq la ada Zizan...dia la terpaksa jadi support team untuk aku hehehe. Dekat 30 menet jugak la tggu dia p kat keta amik taya spare. Dah setel bab taya, kayuhan kami diteruskan lagi, tgk pada meter 'mata-kucing'...1 round complete bole dapat distant dalam 17 kilo, bole tahan gak jauh dia. So mlm ni bajet dalam 3 round laa, tapi dissapointed sket...masa nak stat round ke 2, kawasan BORR dilanda hujan lebat...abih berselerak mat motor lari masuk 'kandang', ingatkan depa tak takut hujan hehehehe. So aku ngan Zizan pun decide, untuk simpan beskat...kalau hujan masa dok kayuh half-way aku carry on saja, tp elok2 sampai kat area R&R hujan turun, apa lagi belok p kat keta trus la. Lepaih pek2 beskal, kami trus blah dgn rasa kecewa sob...sob...sob. Takpa2 next week ada lagi, BORR tak lari p mana aihhh, ok la gua chau dulu, as'salamualaikum.


Zizan malam ni turun bersama dgn tajaan Shimano + Beraih Jati.



I'm ready bro'k !!!



Sepanjang jalan cerah, tu yg best kayuh kat sini...tp yg tak tahan tu, bila trailer or bas potong, takut aku.



Sapa tu didalam kegelapan malam ???



Taya pancit la pulok !!!



Terpaksa la take beberapa 5 yg mungkin.



Inilah punca segala masalah, hampeh2.



Cantek...setelah hampir 30 menet tggu, 'support team' aku pun sampai bersama taya dalam.



Done, bole stat kayuh dah.



The tools 'of the trade'.



Posing dulu.



Berjaya jugak kita mai krabat Jambatan Pulau Pinang ni ek hehehe.



Masa ni hujan, ada geng mana tah...dan lagi cucuh bunga api, celebret apa aku pun tak tau la.



No comments:

Post a Comment