Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Sunday, September 27, 2009

Pagoda Langkap - the Halfway ride.

Ahad, 27 September - Selamat siang semua...hari ni aku ada appointment lg dgn Jat SP. Sebab semalam dah kena 'creetttt', maka hari ni mmg dia mai sungguh la (ini btol2, bukan coba'an). Kalau hari ni pun kena 'creettt' lg, maka aku kena banned la nama Jat SP hehehehe. Dari hari jumaat lagi membe aku ni dok ketaq kaki, ajak aku berkayuh. Dah 2 bulan dia stop, tah la apa kes. Tgk ngan bentuk fizikal dia, mmg dah makin 'boyot'...kompom mmg 2 bulan tak kayuh. Satg tak tau la nak jadi lagu mana.

Destinasi pertama kami iaitu, Pagoda Shaolin-Berapit BM. Hajat nak krabat sampai puncak, tp masa on the way nak naik, aku tgk Jat SP dah mcm org nak hilang nyawa...maka aku 'down-grade' kan sket trek tu, "kita naik sampai pit-stop pertama dah laa". Maka kayuhan demi kayuhan diteruskan, tapi tak dan sampai pit-stop aku tgk Jat dah teruk sgt. Maka jom la kita turun...jgn paksa sangat, satg dari bole kayuh truih tak ble nak kayuh lagi haru, jenuh plak aku nak kena 'pikoi' bdk Jat ni. Masa on the menuju ke carpark, aku offer plak Jat...ajak naik Langkap ikut mini-tar, sampai puncak kita turun and trus chauuu !!! Ok Jat setuju, maka destinasi berikutnya Bkt Langkap.

Masa kami smpai kat entrance Langkap, bertembung la dgn group2 MTB lain, yg dah selesai 'tawaf' trek kat dalam tu. Hmmm...ramai jugak org mai layan trek Langkap ni, depa mai test trek BM Jamboree kot hehehehe. Ok tolak tepi tu suma, now back to our ride. Masa nak panjat Bkt Langkap ikut jln Tarr, aku tgk Jat dah ok dah sket...sakit2 kpala dah hilang, semangat juang dia dah mula berkobar-kobar, tp stamina saja tak cukup. Lagi 300m nak sampai puncak, lagi skali Jat terpaksa mengalah. Takpa...anggap la ni sebagai 1 permulaan, elok la dah 2 bulan membe aku ni tak kayuh...perut pun dah koi naik. Baik bertindak sebelum terlambat hehehehe. Ok laa...gua chauu dulu brok, apa2 hal...layan jer.



Se-awal pagi aku dah terpacak kat depan Restoren Bunga Kertas.



Hah...sampai jugak hang, ingatkan 'repeated issue' hihihihi.



Halamakkk...kuda ku tanpa taya, cun jugak hihihihi.



The 'Black Goat' of Pentagram...smlm ada, hari ni pun ada lagi. Tadak kandang ka 'mbek' ???



Now you don't....
....now you see !!! (skali mcm 'penguin' daa...hehehe)



Snap pic aku plak.



Hari ni kami kayuh secara ber-duet sahaja.



Hehehehe...masa ni wajah masih berseri-seri.



Yaa...sampai dah, tak dan nak call 'Tok Siak' kat ataih tu, saja mai buat surprise.



Sayup kelihatan menara Tokun.



Malaysia Boleh versi Pagoda Shaolin.



Ok get ready for real climb.



Tadaa...ni la jln yg kita nak panjat, tak jauh aih...abih sbatang rokok sampai la.



Amaran dah diberi, jadi pandai2 la buat bunyi hon sendri. Pin...pin...pin...!!!



Inilah akibatnya kalau dah 2 bulan tak kayuh.



Biar pun Jamis dah ber Dart3....kalau dah 2 bulan tak kayuh, sendri mau ingat la.



Lama dah tak beraksi 'macho'.



Hehehe...cover sket 'tanker' tu bro.




Moh balik.



Truk sgt ka hari, ni...ih...ih...ih.



Minuman hari ni disponsor oleh ''Isotok Nik 'Cola''.



Halamakkk...dan lagi gilap Dart3 huhuhuhu.



Pulang ke'pangkal' jalan.



Next stop, Bukit Langkap.



Hehehe...salah satu laluan BM Jamboree rupanya.



Aku pun nak jugak pic kat sini.



Apa lagi...terjah la !!!



Aksi menolak pulok.



Rilek Jat, jgn sedih sgt...bukan salah hg suma ni, maklum la dah 2 bulan hg stop kayuh :p



Tadaa...



Jom balik, cuaca dah koi panaih ni.



Last kopek, berlatar blakang kan keta mewah membe aku hehehehe.



No comments:

Post a Comment