Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Thursday, October 1, 2009

Bukit Kantoi - Penang.

Khamis, 1 Oktober - Samekom dan slamat malam to all my friends and girlfriendsssss. Semalam aku telah di invite oleh Mat Jaiz, untuk join dia and geng Extragear berkayuh 'santai'. Cantek...aku ON saja. So pagi tadi p keja ngan keta, bawak beskal siap2. Skali ngan persalinan nak solat skali, maklum la kayuh petang...bawak smpai ke Maghrib, mana dan nak balik rumah solat...penting tu my all friends, kayuh-kayuh jugak...yg Wajib tu kena la buat jugak. Ni pesan untuk diri aku skali lerr...maklum la aku pun kadang2 'haruihhh' gak hehehehe.

Ok back to our ride. Setelah 2-3 kali Mat Jaiz dok bermesyuarat dgn 'SMS', akhirnya dapat kata putus. "Petang ni kita terjah 'Bukit Kantoi' hahahaha". Pelik bunyi nama trek ni, pakai dah satg, alamatnya aku la org last sampai a.k.a kantoi. Yang attend mai kayuh hari ni suma nya otai2 'Extragear', balun jer laa. Antara raider yg berjaya menghadikan diri ialah: Aku (Odd), Jaiz, Boy, Mat Abg, Mr. Press and lastly En. Malik (lama hilang, mana p). Hmmm...Bukit Kantoi, mmg kantoi abisss. Tapi yang kantoi tu aku laa...depa lain dah byk kali dok training kot ni, makna nya dah tak kantoi laa. Tp bukan nak kata laaa...Bukit Kantoi ni memang 'Ho-liau' laa hohohohhoo. Orait, layan jer la pic2 yang dan aku snap.


Akhirnya kuda hitamku bertaya 'skrembler' kembali, setelah hampir 1 bulan dok sarong taya 'cub-prit'...welcome2.



Start2 ja dah kena krabat Bkt Jambul...tak la tinggi sgt, tp Mat Jaiz dok pulun pederaih abih ngan aku2 skali p ikut dia, jenuh ligan 'nyawa'.



Aksi lepaih tangan dijalan raya. Don't do this at home.



Durian Cap Kaki. Pelik tapi benar...itu lah nama gerai ni.



Disebabkan nama pun Cap Kaki, maka mcm la tredmark dia...kena tunjuk kaki.



"Mana p depa ni, tensen la camni satg peluh kering" - Jaiz.



Lama sgt tggu, Mat Jai ajak climb sket lagi...tggu depa kat depan sket.



Sementara tggu geng Extragear mai, snap mai dulu pic aku.



Tgh dok syok layan kayuh, ada sorg apek tua potong kami ngan beskal Hybrid...laju btoi, tak padan ngan tua kutuk apek tuh, kayuhan masih Power.



Last menet calling, ajak p Bkt Kantoi. Mujoq kena patah blk layan DH, kalau kena UH mau bebai aku.



Alamak kena tinggai dah...naya aku hari ni.



Nindia...geng2 power, Slamat Hari Raya...dan lagi kot utk buat ucapan.



Ni la rupa jalan yg nak kena krabat satg.



Posing2.



Yaa...tu dia, Mat Abg dgn skali renkoh saja dah sampai ataih. Tadak kantoi.



Ni sorg lagi...power siot. Mr Boy Extragear.



Mcm senang ja tgk depa kayuh naik atas, tp yg sebenaqnya cuma aku saja yg tau azab dia.



Yaa...tu dia, ada dah seorang peserta yang 'kantoi'. Sapa ek ???



1st chek point.



Sambil kayuh, dan lagi 'rheling' bukit sbelah...nak kena terjah nanti ni.



Kat blakang tu En. Malik, yg depan ni Mat Boy.



Pemandangannnnnn !!!



Mr. Presiden. Bole senyum tu, kira ok lagi la.



Ni geng2 kuat ni.




Aiii Press...awat dok jauh sgt hehehe.



Tadaa...



Pemandangannnn lagikkk !!!



Dan lagi dok tanjuk2...tu nak p explore Bkt yg depa tgk tadi la.



Steady la Mr Press....jgn brek, jgn brek. Full-sus turun tak payah brek pun takpa hehehe.



Huh...gerek mahai ni.



Mat Jaiz berjaya 'menjatuhkan' diri masa DH tadi, brek-pad abih.



Jom gerak, hari dah koi gelap ni.



Dah hampir malam.



Malang menimpa Jaiz. Out of Control masa dok DH. Mujoq tadak kecederaan serius.



Posing lagi.



Mat Jaiz dok belek beskat, kot2 ada kiat kat RD. Alhamdulillah...Merida masih kukuh.



Beskat aku pun nak posing gak hehehehe.



Perhhh...Bkt Kantoi mmg 'ho-liau'.


No comments:

Post a Comment