Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Monday, July 27, 2009

Trip to KL.

Isnin, 27 July - Samekom and slamat mlm to all. Hari Ahad ari tu, balik ja dari 'sosial leakage' (dan lagik) and dari kayuhan PenangHell aku terpaksa bergegas ke KL, karna ada urusan 'bisnes'. Hehehe...ayat bergegas tu macam ler aku ni rushing sgt, tadak menda pun. Aku p nek bas jer, nak jimat la katakan. Kalau p ngan keta rabak la jugak + penat. Naik bas dari Kulim kul 4.30ptg, lebih kurang kul 10 sampai ler kat Pudu. Sesampai jer kat sana, ada la membe aku mai 'kutip', mujoq ada kabel, kalau dak tidoq Pudu la jawabnya. Lama aku tak mai KL, yang paling ketara bezanya, jalan2 kat KL ni. Aku dah naik pening tgk jalan yg banyak ngan cabang2, mujoq tak mai ngan keta, selamait. Mlm tu tak byk sgt aktiviti nak buat, coz tujuan aku mai ni pun bukan nak p enjoy...ada hal yg perlu disetelkan. So aktiviti sblom tidoq mlm tu, aktiviti menghafal jalan. Membe aku dah lukis map bagi kat aku and buat explaination yg detail, kalau sesat jugak esok ni mapoh kawe. Membe aku soh pakai keta dia sok, coz dia senang p keja ngan moto, tapi aku mintak sgt2 kalau dia bagi moto jer kat aku...senang aku nak kepak kalau sesat, kalau ngan keta naya woo.
Lepak2 depan Sogo, cuci mata...sementara dok tggu membe aku mai 'kutip'.


Tujuan aku mai KL ni, ialah untuk menge'sign'kan 1 agreement dengan 1 syarikat Kontraktor Elektrik, coz depa nak sewa lesen Wireman aku, disebabkan aku pun tak pakai lesen tu, aku pun on jer laa...dari terbiaq dok dlm cert. holder tu baik aku sandaq kat org, dapat ler jugak sedikit hasil. Lepaih la jugak modai untuk upgrade fork sok ni huhuhuhu. Dulu masa aku ngaji kat IKM Lumut, aku amik Jurusan Elektrik dalam peringkat sijil. Apa yang menariknya...sapa2 yang amik jurusan ni juga berpeluang untuk amik exam untuk mendapatkan lesen Wiremen, yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Elektrik. Kiranya aku dah ada lesen untuk buat sesuatu projek yang bersangkutan dgn elektrik le nih. Tapi ye laa...aku ni bukan nya reti sgt nak wat keja sendri, tu yang jadi 'kuli' kilang tu, hehehehe...padan muka aku, tapi takpa aku bersyukur dengan rezeki yang dok ada skang ni. Kejalah selagi mampu or sampai pencen hihihihi. Pencen keja takpa, jangan pencen kayuh dah la.

Dah lama aku tak mai jejalan kat blah KL ni, skali mai banyak btoi perubahan. Skang ni..masalah aku, macam mana aku nak tempoh perjalan mengikut map yang membe aku lukis tu, dari Sri Hartamas nak ke Puchong. Membe aku cakap senang jer...tp yela dia dah lepak KL brapa 'kurun' bole la cakap senang, aku ni camna...dah la 'saya ni orang kampung' hehehehe. Nasib baik la aku ni penah la jugak dok KL masa study amik Diploma dulu, at least ada jugak 'basic' ngan jalan2 kat KL ni. Berpegangkan pada asas tu aku berjaya la jugak jumpa tempat yang aku nak p tuh, tapi tara nak sampai tu mau tau la...dah tah mana hala aku dah sesat. Dah setel semua urusan dan telah mencapai kata sepakat, ada lagi 1 bala aku nak kena tempoh, iaitu jalan nak balik hehehehe. Aik mai problem, nak balik lagi problem. Makna kata aku tak ble silap amik cabang jalan, kalau silap maka 'celakapadah' la jawabnya. Kat KL ni keta or moto punya la laju...kalau bawak cam siput, memang kena hon or kena maki laa, tapi sib baik aku tak dan nak merasa lagi org maki. Tapi sepanjang jalan asyik kena hon saja, takpa tahan p la telinga sat. Mujoq la aku mai ngan moto, kalau keta memang aku patah balik rumah. Penat btoi, seharian aku kat ataih moto saja...dah la moto membe aku tu teramat la 'elok' kondisi dia hehehe.

Alamak dah sampai Penang kaa...sini pun ada 'Png Bridge' jugak la.



Wooo....aku kat mana ni.



Lain yang aku cari lain yang aku jumpa. Gua bukan mau lelong barang daa...!!!



Setelah berhempas-pulas dan bertarung nyawa, akhirnya jumpa jugak aku ngan syarikat tu huhuhu.



Ni view dari depan company tu. Bangunan tinggi tu kalau tak silap private hospital, opening coming soon...untuk VIP sahaja.



Hehehe...nak balik, lost lagi sob...sob...sob...aku kat mana ni ???



Wajah raider yang hampir putus asa.



Kuda tunggangan aku untuk hari ni, EX5 yg hampir nazak...anyway tq ler hehehe.



Bersama membe baik masa study dulu, Bro Ju'ein. Dia la yg bertanggungjawab bawak aku mai KL hari ni.


Setel segala urusan, aku truih ke Pudu beli tiket balik ke Kulim. Mood aku untuk round2 KL dah tadak...lani urusan dah selesai, aku cuma pk nak balik saja. Balik rumah sewa membe, aku mandi2 and bersiap nak balik...nak mintak tolong membe antaq p Pudu, dia dok keja. So maleh nak kacau, aku gamble jer p bus stop and amik bas. Nasib aku baik, bas yang lalu kot arah aku tunggu tu memang nak menghala ke pusat bandar, cantek. Boring btoi naik bas...dah la tah mana hala dia p, dah la aku kena berdiri, ngan jalan plak jem...sat brenti...sat brenti, tensen btoi. Last2 masa bas tu brenti kat area Chow Kit, aku amik keputusan untuk turun. Jalan kaki lagi best, ble gak cuci mata tgk 'ah-wekz' berhalkum kat area2 Chow it hehehehe. Hmmm...masih aktif lagi puak2 ni, siang2 pun 'bukak' kedai jugak. Ni baru siang, kalau malam lagi meriah apa. Harapkan ada pondok Polis jer dekat2 situ, tp polisnya ke-haram...tak tau p mana, donia-donia. Adehhh...penat2, jauh la pulak jalan kaki nak ke Pudu ni. Sampai ja depan Sogo, aku amik LRT...biaq pun just 2 stesen, tak kesah la coz aku dah lenguh kaki nak berjalan. Elok laa...aku sampai Pudu around 4.10pm, bas aku 4.30pm. Beli ayaq ngan kopok2 lebih kurang, untuk bekalan ataih bas satg...setel. Orait KL see u next time, maybe next month I go to KL lagi, zassss....!!!

Ditengah kesesakan bandaraya KL, aku menyelit untuk di'snap'kan skeping pic.



Pic last dari aku, sebelum bateri camera aku abis. Ni aku dok kat building Maybank dekat ngan Puduraya.

No comments:

Post a Comment