Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Wednesday, July 8, 2009

Tom Yam Kun vs Kun Fai Bin....huhuhuhu.

Rabu, 8 July - Samekom and slamat malam wahai penunggu2 blog sekalian, sudahkah anda memnunaikan solat hehehehe. Hari ni sepatutnya aku plan ngan membe2 sekilang nak p krabat Tokun, starting dari Lunas - Brapit - Tokun - Tmn Selasih - Lunas. Hmmm lebih kurang camtu ler route dia. Tapi smlm aku tertarik tgk blog Gerek Gunung, depa p krabat laluan baru, dimana laluan tu menuju ke tokong siam, kira kat blkg Bkt Tokun ler. Kalau tak silap aku, starting point nak ke situ kena melalui kawasan Berapit....and sebelom2 ni ada la aku dgr ceta yg kat blkg tu ada trek simen. Dah lama dah tergerak nak p, tapi tak p pun. So lepaih ja tgk blog GG tu...aku ubah plan disaat-saat akhir. Tapi yg sebenarnya, aku pun tak pasti jalan nak ke trek tuh...tapi ada la aku dgr ceta laluan dia masuk ikut Market kat area Berapit. So sampai ja kat area market tuh, aku gamble jer ajak depa p terjah. Nampaknya tak susah sgt nak cari jalan tuh, dgn sekali 'hidu' saja aku dah tau jalan yg aku lalu ni, akan bawak kami sampai ke mana hahahahaha, terrer2. Memang best ler layan trek tu, makin lama makin mencanak....mapoh2, dah la baru balik keja mlm. Dapat la jugak merasa sorang sket hihihihihi. Hari ni just berempat jer, mereka ialah: Aku (Odd), Zizan, Chot and Manap M6. Laluan trek tu aku estimate dlm 2.5km, kurang 1.3 kilo dari Bkt Tokun. Tp aku rasa laluan trek ni lagi Ho-Liau dari Tokun, betul gua tak tipu, tak caya tanya Manap huhuhuhuhu. Tp tak sure la pulak aku, geng GG tu naik kot mana, coz blogger depa tak include pun pengambaran semasa mendaki. Total diston dari rumah plak, adala dlm 34.2km. Orait geng...layan jer pic2 kat bawah ni.


Kayuhan aku bermula dari rmh, sekitar 8.30am. Kat depan aku tu kelihatan seorang raider wanita di era tahun 60an hehehehe, jenuh nak potong tu.



Melalui highway BKE, mana depa...tak nmpak pun.



Dah sampai dah, tapak perjumpaan utk kayuhan kali nih, tp dimanakah mereka2 itu ???



Disini rupanya mereka semua, pic ni diambik selepas 30min menempuhi sesi menunggu.



Jom...kita dah lewat nih, kayuh bagi deraih sket.



Alamak...kena tinggai la pulok, menyesai soh depa kayuh laju2.



Disinilah bermulanya segala kejadian, masa ni semua berjalan lancar huhuhuhu.



Jalan simen yg luas, selesa sket masa sesi mengayuh. Tapi kalau kena single trek....mapoh dah.



Ho Liau woooo...hohohohoho.



See see...I'm still ok maa...!!!




Percubaan Chot utk sampai ke puncak, tahniah bro kerana berani mencuba.



Meh posing dulu.



Hampa tak yah naik sini, tggu kat situ, coz kita nak terjah naik lagi. Kalau kot ni, aku assume kita dah sampai ler kat puncak 'Tom Yam Kun', tak best...jom kita naik lg.



Laluan menaik diselekoh tajam, begitu menggiurkan huhuhuhuu.



Dari jauh kita bole nampak ayam tambatan Gerek Kulim sedang beraksi.



Laluan menaik yg extreme, tp ini hanya lah camera trip hehehehe.



Hehehehe...awat Manap, tak cukup nyawa kaa ???



Steady la chot, semangat btoi dia pagi ni.



Jgn curi buah, baguih btoi signboard ni. Tp dimana buahnya, takkan dah abih musim kot.



Snap mai pic aku skeping.



Halamak...jentera sapa plak nih, sepanjang masa nmpak bersinaq ja hehehehe.



Pemandangan.



Take 5 jap...sian aku tgk Manap, smpai buang beskal ler ceta dia.




Laluan2 yang digeruni.



Halamak...steady la Zizan, dari tadi dok kayuh tak stop2, dasyat gilerrrr.



Cantek Chot, lg sket saja, paih tu hang pun bole buang beskal cam Manap.



Pic dari seorang blogger, tadaa...



Posing lagi.



Nin dia....dah menyuloq dah sorg raider, tp yg ni gimik jer.



'Bus-stand' yg kedua sepanjang trek nih.



Akhirnya sampai jugak aku kat puncak sini, welkum to 'Kun Fai Bin' hehehehe.




Meh2 posing kaih, pas ni nak DH plak...hati2 semua.



Aksi DH yang sempat dirakam:










Selamat datang ke Vivekavana, mau tau apa ada diatas, moh le kita kayuh dulu.



Huh...gaya Chot amik lap, dah mcm seorg raider yg dah professional.



Dah jenuh layan DH, baru Manap tersedaq yg dia tertinggal spek kat atas tadi.



Finish dah trek tadi, lani jom balik. Kepala dah stat pening2 nih, coz blk keja mlm truih mai kayuh.



Tgk muka sorg2 mcm tak puaih kayuh la pulok, tp nak wat camna...cukup la utk hari ini.



Elooo Langkap, sori bebanyak ler, coz tak singgah.



Take 10 kat restoran bunga kertas.



Nohhh...ayaq asam sorg 2 gelaih, dahaga yer bang !!!



Marilah menuju ke rmh masing2. Aku ada lg 10 kilo perjalanan.



Woi jom speedy sket, panaih terik ni...mau terbakaq kulit aku jap lagi.



Snap lagik, huhuhuhu.



Alhamdulillah, kita dah semakin hampir dgn destinasi masing2.



Ok selamat jalan, esok jumpa lagi.


No comments:

Post a Comment