Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Sunday, July 26, 2009

Terjahan mengejut kePenang 'Hell'.

Ahad, 26 July - As'salamualaikum and slmt pagi to all raider'z. Ni aku sedang dok update secara langsung dari Kuala Lumpur, siaran tertunda semalam punya hehehehe. Ada hal sket kat KL, kelmarin petang gerak mai sini...tu yg lambat sket nak update blog. K laa...tolak tepi tu suma. Semalam lagi skali aku berpeluang join geng Extragear untuk menerjah puncak Penang Hill. Dah lama dah ngidam nak p sana ngan gerek, coz dok tgk dalam blog org lain mcm 'manis' jer hihihihi, memang 'manis' pun malah terlebih sangat. Tak ramai sgt yg join kayuhan pagi ni, just 6 org jer...mereka ialah: Aku (Odd), Jai, Mat Abg, Boy, Eddy and Sore. Semua yang mai join hari ni otai2 belaka and macam besa laa....byk la sesi menunggu aku hehehehe.

Kayuhan kami bermula dari Hye Keat, iaitu laluan offroad dan single trek yg memang 'HoLiau' (benci btoi aku ngak single trek ni). Jarak dari Hye Keat sampai ke puncak Penang Hill, ada laa dalam 7.8km. Nak laluan yang pendek, ikut ler jalan mini tar...tak silap aku dalam 5km jer. Hat tu tak silap aku kena naik kot Taman Belia, tang mana aku pun tak tau. Memang best best layan trek tu, coz byk tempat2 yg bole tgk pemandangan hampir seluruh pekan Georgetown. Sampai kat ataih tu, lepak makan dulu, posing sket sebagai bahan bukti lebih kurang...pastu kami pun chau. Masa turun Boy bawak kami ikut laluan lain plak. Ending laluan dia, dekat2 ngan area Air Itam...memang curam ler DH kat situ and depa plan, sebelum stat bulan Ramadhan ni depa nak terjah naik kot tuh. Perhhhh....kalau naik kot tu, memang terlebih 'Ho Liau' laaa. Tak dapat aku nak bayang camna nak krabat kot tu, terlalu extreme sgt. Masa on the way turun, mr penganjur kita telah berjaya menjadi stunt-man 'bidan terjun', coz masa turun tu taya depan dia sudah masuk lorong ayaq. Tapi nasib baik tiada kecederaan dilaporkan. Aku tgk Boy rilex jaa...maybe masa jatuh tu dia dah prepared kot nak burguling 'stail' mcm mana hehehehe. Kayuhan abih bole dikatakan awai la jugak, dlm 11.30am semua dah bersurai dari carpark, hmm...puaih2. Ok laa...masa aku pun tak byk sgt, satg dlm kul 10am aku nak kena terjah p Puchong plak, so...layan ler pic2 kat bawah ni, zummmmm.....!!!


Memunggah 'kuda' hitam ku...gagah berani hehehehe.



Lebih kurang dalam 8.30am, taya stat golek.



Sang Blogger...Jai a.k.a jaiz2u, yang sedang mengganaz dgn blog2 kayuhan separuh 'nyawa'.



Laluan Hye Keat, tiada mukadimah mau pun salam, sedaq2 paddle dah tak ble nak tekan. Astaga...stat2 truih climbing, mapoh dah satg.



Kat depan tu hat mcm 'pelesit' tu sapa lg, kalau bukan Boy and Mat Abg.



Selepas climbing non-stop hampir 2km, ni dia CP yg pertama...mujoq depa berenti.



Blogger and blogger, dulu kami sama2 pernah menuntut di'Cheng Wa Miau'.



Aku ok lagi hehehe.



Aik...beskat sapa ni, dah tukaq wheelset XT, upgrade jgn tak upgrade.



Semua pakat pegang botoi ayaq, simpan sama...jauh lg perjalanan kita.



Posing lagi...lepaih claimb dlm 2-3 'gon', jumpa saja tempat menarik, stop amik gambaq dulu.



Pic solo's dari aku. Bergaya sungguh dgn jersey UUM tu.



Dah puaih bergambaq...kayuhan diteruskan lagi ke CP berikutnya. Errr...jauh dak Boy hehehe.



Tak dan nak snap pic dlm perjalanan tadi, coz nyawa tak brapa nak cukup. Sedaq2 dah smpai CP berikutnya, nasib baik depa berenti huhuhuhu.



Otai2 Sg Ara, dari kiri: Mat Abg, Jai and Mr Boy.



Merenung jauh, dok pikiaq kot mana lg depa nak bawah aku p climbing ni.



Pemandangan.



Depa ni semua dok tggu aku ler ni hehehehe.



Adehhh...adehhh...mintak nyawa !!!



Mr Eddy, time gambaq mesti kena bergaya, baru nmpak mcm tadak papa hehehehe.



Posing beramai-ramai.



Pic solo plak, mana ble tak amik pic kat sini.



Masa ni kat tempat Interchange Cable Car.



Berat sgt ka beskat tu, awat aku nmpak mcm susah nak angkat jer hehehehe.



Aksi mengangkat tangan, ini menunjuk kan semua raider masih lg dalam keadaan 'normal'.



Nampaknya masih ada lg setengah bkt yg perlu kita krabat. Mengikut maklumat dari Boy, laluan satg adalah laluan yg semakin 'hau-siau'. Adehhh...naik tren tak ble ka ???



Jom panjat, kita kena pastikan...kita sampai dulu sebelum tren tu. Speed...speed !!!



Aikk...posing lagi. Masa ni nak masuk 'trek malam' hehehehe.



Take 5 jap...laluan tadi tu mmg Ho Liau...tak dan aku nak snap apa. Lani dok ada kat mana aku pun tak tau, kabus disini begitu menyeramkan eeee...!!!



Tgk2...still strong maa.



DownHiller and UpKiller, Mr Eddy and Mr Boy.



Posing bersama Jai.



Continue climb, dah la laluan berkabus tebai. Sedaq2 depa dah hilang...jgn tggl daku !!!



Tadaa...sampai jugak aku.



Tadak apa pun, hehehe...



Masing2 pakat dok angkat tangan, bagi menandakan 'finishing' line dah dekat.



Wajah Eddy dah kembali ceria, tau dah nak sampai. Mat Abg tok sah ckp laa...masa climb tadi pun muka dok renyih camtu jugak.



Pantang jumpa tempat yg mcm best, mesti nak posing, bahan bukti beb !!!



At last...makan2 time.



A B C...nyum2.



The reward !!!



Tak sampai 5 menet, licin tanpa dikesan.



Pakat2 dah kenyang...jom layan DH plak.



Aku dah kembali normal.



Pose bersama Mat Abg dipuncak Penang Hill.



Bukit Bendera, here am I.



Gaya model dan fotograper.



Posing lagi.



Ni 1st model punya tren.



Boy sedang dok briefing tentang 'DownKiller' yang bakal dilalui satg.




The DH is begin now.



Sesi menunggu raider yg agak gayat dgn DH.



Posing lagi...masa ni kat Upper Tunnel Station.



1922 - 2009 = 87 years.



Masa ni dok tunggu 'LRT' mai.



Aik...beskat sapa tu ?? Apa barang turun dgn tren.



2 org model yang bakal digunakan untuk mempromosikan produk 'Mr Mark'.



DH terhenti seketika, coz Mr Boy berjaya membuat aksi 'stunt-man'. Mujoq tadak papa.



Jai and Sore.




Kebun bunga dilereng bukit, posing dulu.



Gaya seorang DownHiller cap 'ayam' hehehehe.



Suasan dilereng bukit, mmg curam...so berhati-hati la.



Pemandangan penempatan yang padat.



Aku kat sini laa...tadaa !!!



Tgk tu...gaya renungan otai time bergambaq, ushar semacam ja hihihi.



Mr Boy.



Pic DH yg sempat dirakam:






Alhamdulillah...semuanya selamat mendarat dipekan Ayer Itam.



Alamak...depa stat pecut la pulok.



Tu...nmpak dak bukit depan tu. Itulah penang Hill, tempat yg baru aku terjah tadi.



Kembali ke 'pengkalan'.



Mat Abg melaung sronok, coz ini adalah kali ke 2 dia mai Png Hill, selepas 35 tahun tggl kat sini.



Simpan balik jentera masing2.



Jai the Blogger.



Puaih btoi kayuh hari ni, tq Extragear coz jemput aku. The end.


P/S: Other pic, hampa bole jugak layan blog Jai: http://jaiz2u.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment