Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Thursday, August 20, 2009

Penang Hill - Jeep Trek.

Khamis, 20 August - As'salamualaikum and slamat 'sore' buat bapak2 raiderz sekalian. Hari ni merupakan kayuhan 'last kopek' untuk bulan ni, coz start next week kita sebagai umat Islam (bagi yg beragama Islam la) akan menyambut Bulan Ramdhan atau kata lain nya, bulan posa. Jadi segala aktiviti kayuhan disiang hari maybe akan dihentikan buat seketika. Hmm...tapi tak leh kata jugak, tak dan masuk bulan posa lagi aku dah ada planning, nak buat kayuhan 'burung hantu' hehehehe....ketegaq sungguh aku ni.

Ok lah...tgglkan ceta tu seketika, back to our main story. Hari ni kayuhan last kopek kami akan tertumpu diPenang. Trek yang dah di'identify' bole meng'ho-liau'kan jantung serta paru-paru hari ni ialah Penang Hill, naik ikut Jeep Trek. Apa yang bole aku cakap, trek dia memang 'hau-siau'....sepanjang jalan jenuh menyumpah hehehehe, tapi naik jugak :p Bagi aku, laluan Jeep Trek memang tuff giler, senang lagi (I mean tak le senang sgt) laluan single trek ngan offroad yang aku naik hari tuh. Tak tau la, brapa 'ratus' kali aku dok mengeluh mintak nyawa. Hari ni seramai 10 org intelliurrrr...yang turun padang, mereka ialah: Aku (Odd), Mait Apit, Din Discovery, Zizan, Jaiz, Ajuah, Rizal M6, Pak Chop, Azhar 'Baimbai and Mamat. Total distant 1 hala untuk trek ni lebih kurang 5km dan hampir setiap selekoh ada signboard 30% kecuraman jalan, perhhhhh....ilang teloq. Syabas to all raider yang berjaya menamatkan kayuhan hingga ke puncak Penang Hill, biaq pun dimenet2 awal ada berita yang mengatakan....ada raider muntah hijau hihihihihi, siapakah dia ??? Jadi marilah kita saksi kan detik2 mula hingga akhir, kayuhan hari ni. Orait bebehhhh....caloo. Selamat Berpuasa buat semua umat Islam, posa jangan tak posa yop !!!


Aksi punggah-memunggah yang agak meriah:







Bro Zizan pun turun padang hari ni, hampir 2 mggu tak join aku kayuh.



Kick-stat...laluan menghala ke Waterfall.



Wajah2 hensem para 'penunggu' Pulau Betong.



Bro Baimbai pun dah 2 mggu tak join aku kayuh, dgr kata dok training sorg2...prepare untuk BM jamboree nanti, lambat lagi tu bro.



Nindia...team Shimano, main sponsor Beraih 'Jati', set ganaih depa ni.




Posing: Wajah2 ceria sebelum bermulanya kejadian.



Nampaknya Jaiz selaku tuan rumah, akan memulakan kayuhan ke puncak...bismillahhhh.



Woit....dok pusing keliling apa lagi, krabat lekaih. Tak payah la dok ukoq nyawa hehehe.



Steady lah bro, slow tapi sampai.



Kat depan aku tu Mait Apit, kayuh dah mcm ulaq kena bedai.



Macam ni lah rupanya cerun disetiap selekoh, mmg Ho-liauuuu !!!



Kat sini dulu markas parti Semangat 46, tu yg bagi nama pun kawasan rehat 46...tak caya tanya la orang kampung kot ni.



Mait apit dok tinjau trek offroad. Dikhabarkan offroad kot ni bole kluaq kot bt Feringghi.



Hanya mereka saja yang tinggai, lain2 nya tah la dah berteraboq kat mana.



Pondok rehat 84...dikhabarkan aku belom lagi terima laporan pasaipa tmpat ni nama 84, maybe pondok ni dibina sekitar tahun 1984 kot hehehehe.



Posing bersama Jaiz and Mait Apit.



Aksi rock kapak plak.



Dari celah2 pokok, kita bole nampak view rumah/bangunan kat bawah tu.



Tandas puaka...seram aku tgk.



Benci aku ngan papan tanda ni, naik Jerai tadak plak...karut2.



Grace 1927 nama bungalow ni. Tp apa yg aku nak tekan kan kat sini bukan Bungalow ni, tapi selekoh yg makin menaik nih...haiya mintak nyawa latok !!!



Nampaknya inilah muka2 raider2 handal yg terawal hampir sampai kepuncak.



Buah last or last lap yang memang 'kaw' lembuuuuu...!!!



Yaaa....itu dia, saya dah nampak, I love U Png Hill.



Welcome to Penang Hill.



Jemput2 masuk...jangan malu2, tak puaih p la turun and naik balik hihihihi.



Apa2 hal kita posing dulu.



posing lagi, bukan senang nak mai sini.



Dari kiri: Odd, Mait Apit, Zizan and Mamat.



Ni apa hal plak ni ???



Aksi2 posing terlampau:







Aku kat sini laa...tadaa !!!



Orait jom minum dulu...park la kat mana yg hampa suka, its free.



Jaiz...kapten merangkap tuan rumah utk kayuhan hari ni.



Team Shimano...mission complete.



Aiii...minum saja ka, makan2 tak mau ka ???



Tu dia penunggu Pulau Betong dah sampai, berikan tepukan untuk Pak Chop and Rizal M6.



Ajuah 'The Rider Sattar' pun dah sampai, dikhabarkan stat dari bawah sampai la kat puncak, saluran bantuan pernafasan tu tak lekang dari mulut, hebat2.



Lajak mai...lajak mai...selai 5 ringgit, dua lai 10 ringgit.



Posing bersama Pak Chop dan Rizal M6.



Old School train.



Pemandangannnnn...



2nd batch plak nak posing kat sini.



Pic sebagai bahan bukti, mahai rega dia.



Nak lagi...no problem, senyum2.



Bro baimbai...sampai jugak 1 team ngan aku ni. Aku salute la dgn semangat dia nak naik ke atas, never surrender walaupun awai2 tadi dia nyaris nak patah balik. Katanya...aku dah besa buat kayuhan sorg2....hehehehe, dalam maksud tuh :p



Aikkk...munyuk ja, tak puaih kayuh lagi ka ???



Orait...jom layan DH plak, hati2 yer.



Halamak Pak Chop...macam S. Jibeng la pulok.



Woit full-sus laju la sket, kata raja DH hehehe.



Aksi2 DH yang sempat dirakam:



Alhamdulillah...batch kita berjaya landing dengan selamat, amin.




Macam toya...buat malu2 plak.



Dah tiba masanya utk kuda hitam ku dilrelaikan...posing2.



Mission complete, kayuhan 'last kopek' berjaya terlaksana.



Malang menimpa salah seorang raider iaitu Rizal M6. Semasa menuruni DH beliau telah tersalah step, maka dengan jayanya dia telak menge'kiss' jalan tar Jeep Trek...laju plak tu masa jatuh. Masa kejadian, aku dah sampai kat bawah and dah siap pek beskal, jadi aku tak nampak sgt la mcm mana kejadian tu bole jadi. Tp tgk dari kecedraan dia, ngeri la jugak eeee.... Abis tangan, juboq and kaki bercalaq sampai terkeluaq kulit....dasyat btoi kena penangan tar. Takpa bro...bulan posa ni rest la dulu sbulan and next time nak DH dinasihatkan berhati-hatilah dijalan raya...peace !!! Kat bawah ni ada le sket pic bro Rizal M6...layan.





-sekian-


Lagi liputan menarik bole lah melawat ke blog berikut:
http://jaiz2u.blogspot.com
http://nuox69.blogspot.com


P/S: SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA. POSA JANGAN TAK POSA YOP !!!

No comments:

Post a Comment