Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Friday, August 7, 2009

Lone ranjer in the rain.

Jumaat, 7 August - Good Afternoon everybody...waa pagi ni cuaca ok la sket, tp masih lagi dalam mode 'semendung pagi' hehehehe. Frust btoi semalam coz tak ble nak mengayuh ke Pantai Merdeka disebabkan hujan dikala subuh, tapi takpa...maybe ada hikmahnya kot. Pagi ni cuaca pun elok (sikit laa...), so bole la lepaih geram hat semalam punya. Patutnya pagi ni aku akan membuat kayuhan secara 'duet' dengan Manap M6, tp disaat-saat kemuncak Manap M6 terpaksa menarik diri plak, karna ada hal yg lebih penting nak di uruskan. Hmm...takpa la, nak buat camna, terima je la hakikatnya. Time dia send msg kat aku...dlm kul 7 camtu, time tu aku dah bersiap sedia nak kluaq rumah. Tak kan nak cancel kot....kayuh je la sorang2, macam la tak besa hehehehe. Destinasi aku ialah Bkt Tokun, jadi aku buat 1 loop dari rumah...dapat la total distant dalam 47.7km, jauh la jugak. On the way balik, simtom2 hujan dah mula nampak...mula2 masa kat area Taman Selasih hujan renjis2 dulu...sampai kat area Taman Kuchai, kena simbah truih...abih 'lenjan' aku. Klam kabut gak aku, coz nak cover Handphone ngan camera. Timaseh bebanyak la buat apek kedai buah kat Taman Kuchai tu, coz bagi aku plastik free...Tocheh aa tokeh, kam sia. Dah dapat coverage utk 'electronic device', aku sambung balik kayuh dalam hujan...best la jugak, jgn demam dah la. Lebih kurang dalam 10.20am aku selamat sampai kat rumah, dalam keadaan berpeluh satu badan, macam kena 'hujan' hehehehe...memang hujan pun. Ok laa..dah nak masuk waktu semayang jumaat ni, moh kita ke masjid. Zassss...!!!

Route: Rumahku - Taman Sejahtera - Highway BKE - Berapit - Bkt Tokun - Machang Bubok - Taman Selasih - Smpg 4 Paya Besaq - Kg Siam - Sg Seluang - Rumahku = 47.7km


Hmm...mengikut ramalan kaji cuaca aku, ni gelap sebab waktu subuh tak abih lg, bukan nya gelap nak hujan hehehe.



Halamakkk...kuda hitam ku, biaq pun cap ayam...tp dah banyak berjasa dgn aku.



Hat ni la rupa tuan si'kuda hitam' tuh...bole la 'blah' lg hihihihi.



Suasana lepaih tol BKE Lunas...aiii awat gelap lagi, dah kul 7.25am dah ni, suspen btoi.



Fuhhh...lega, cerah jugak cuaca akhirnya. Masa ni DH sebelum exit ke Berapit/Mengkuang.



Monink 'Cik Langkap'...tumpang lalu naa :p



Alooo...latok topek-kong, wa tumpang lalu aaa. Ini hali Jumaat, wa kena p masjid loo, next time wa mali sini ride huhuhuhu.



Tu dia pencawang Tokun, hari ni nak kena p pegang pagaq la pulak. Dah byk kali asyik p perabih 'Teh' saja...dah la tak sedap.



Diperkarangan hendak menuju puncak.



Posing dulu kat CP 'minum teh'...ingat nak wat 1 shoot, tp kaki dah tak larat nak kayuh, take 5 la dulu.



Cadang mula2, nak patah blk lepaih take 5 kat CP 'minum teh', tup2 ada 2 org raider dok 'layan diri' menuju ke puncak...truih aku follow depa.



Membe baru, Sofi dari UiTM Sbrg Jaya and Mr Gary dari Alma.



Berama Sofi, pelapis untuk skuad Sukma...kalau di'selected', nanti ada tounament kat Melaka. Baru 3 mggu kat sini, study kat UiTM dan masih bujang hehehe. Lani dok cari tempat nak training, elok la hang turun naik 3-4 kali kat Tokun ni.



Pose bersama Mr Gary, pengunjung setia Tokun bila weekend menjelma. Never been offroad seumur hidup dan juga masih bujang hihihihi.



Tokun exit...bye2.



Adusss...layan UpHill Taman Selasih pulok.



Masa ni hujan dah mula renyai2.



Ada lagi 1 'gon' yang perlu dipanjat...paih tu tadak dah, u r free.



Hujan lebat la pulok, terpaksa la aku stop sat. Nak cari plastik utk cover hp and camera.



Inilah rupa plastik yg berjasa dgn aku kejap tadi....tq plastik :p



Alhamdulillah...aku selamat sampai, amin.


No comments:

Post a Comment