Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Saturday, August 1, 2009

Kedah Jamboree 2009.

Sabtu, 1 Ogos - Selamait malam and samekom to all reader. Agak lewat aku update blog kali ni, bukan apa saja ja maleh nak 'ON' pc. Tapi takpa...lani dah rajin balik, saja ja buat maleh sket huhuhuhu. Sabtu bebaru ni telah berlangsung 1 event yang dinamakan 'Jamboree' Kedah anjuran Yayasan Sultanah Bahiyah dan ini merupakan pertama kali aku mai kayuh untuk acara jamboree camni. Sebelum2 ni aku just register amik jersey jer hehehehe...bukan tak mau masuk tapi cuma tak kena ngan time keja jer. Kali ni memang cun laa...coz buat hari sabtu, ahad tu aku keja malam, kira dan la jugak nak brehat. Ride kali ni jugak julung2 kalinya menampilkan kayuhan pertama kali, jugak macam aku...buat Mait Apit, Mat Nizam and Giant, tahniah kepada mereka2 karna berjaya abihkan kesemua empat2 cp.

Se-awal kul 4.30am, aku, Mait Apit and Nizam bertolak dari Lunas ke Jitra. Terpaksa lah bertolak awai, takut rushing kalau p dalam kul 5 lebih. Suspen le jugak lalu kot area2 Sidam tu coz suasana memang menyeramkan...'keliwon' pun tak masuk kandang lagi hihihihi. Bagi aku, trek balak untuk jamboree ni memang best, uphill and downhill memang 'ho-liau' hohohoho. Dari 1 cp ke 1 cp ada saja habuan untuk setiap raider merasa, tak kurang jugak ramai yg merungut...'awat la truk sgt'. Hmm...slalu sgt dah dengar org merungut camtu, tapi still mai gak kayuh kat jamboree camni hehehehe. Ni pengalaman pertama aku untuk kayuhan jamboree, so stat2 saja pintu kandang dibukak...noh berteraboq raider dok pecut, macam race la pulok huhuhuhu. Takpa biaq p la kat depa, kayuhan aku bermula cam besa aku dok mengayuh jaa...slow2 and bok kluaq camera, snap sana...snap sini, satg kalau aku pulun takut letih plak, maklum la trek tak penah lalu. Setiap cp kat jamboree ni mewah ngan ayaq 100+, cayalah...mujoq aku tak bawak beg galaih. kalau dak mesti aku tapau 2-3 botoi bawak balik hehehehe. Overall...aku rasa organizer dah buat yang terbaik, tadak menda sgt aku nak komen, cuma aku rasa trek jamboree ni kena boh byk sket penanda jalan. Coz dgr kata ramai gak yang 'sesat'...termasuk la dengan aku skali hehehehe, padan muka aku. Tapi takpa laa...aku berjaya jugak tamatkan kayuhan jamboree ni and yang penting aku selamat, syukur alhamdulillah. Ok lah...cukup la kot aku cakap sket, last word...Jambore Kedah ni memang best trek dia, thanks untuk semua yg terlibat untuk menjayakan event ni. Layan jer la pic2 yang dan aku snap, maklum la kayuhan makan angin hehehehe, tapi sebelum tu biaq la aku berterus-terang dgn pihak penganjur hehehe, jersey Jamboree Kedah tak best sgt laaa, huduh aih hahahaha lari2, chauuu...!!!



Jangan alihkan area/antena pc anda...pic ni memang mcm ni, bukan apa...saja ja aku nak tunjuk yg aku kluaq rmh time tu mmg gelap gulita lagi. Ni pic depan rmh...kul 4.15am.



Masa ni kat tapak pemunggahan. Tak silap aku kul 6.30am, dan la singgah masjid smayang subuh dulu.



Suasana dah semakin sibuk dgn kehadiran para peserta.



Nindia...geng 'bas skolah', para penumpang terdiri dari ahli2 geng Gerek Bukit.



Suasana dah menjadi semakin 'gamat' huhuhu.



Raider 'chubby' hehehehe...Mat Azhar.



264...itulah no. plate aku.



Pose bersama Lan Usin, no. plate lari 10 angka saja...tapi result penamat, lari berangka-rangka hehehehe.



Wajah2 ceria Nizam and Giant. Sronok btoi depa, maklum la 1st time masuk jamboree...mcm aku la jugak hehehe.



Tgk2...masa ni aku pun masih lagi dok 'hensem' hehehe. Buat pengetahuan hampa, ni adalah pic terakhir aku bersama 'Mr Mark', sob2...sedihnya.




Suasana meriah sebelum 'kandang' dibukak.



Hat ni posing bersama brader 'Baimbai' plak. Baimbai tu gapo dio ek ???



Din Discovery and Giant.



Babak yang pertama (selepas pintu 'kandang' dibuka):






Babak yang ke 2 (Offroad and trek Balak):






Nindia...tuan tanah 'kedaun', bro Shukri. Deroyan ada lagi tak hehehehe.



Kelihatan seperti Shamito hat baju biru tu, hmm...kompom memang dia.



Naik lagi, nampak mcm simple je, tp hanya yg mai kayuh saja tau mcm mana rasanya.



Permulaan CP 2 dimukan dengan DH yg agak curam. Aik...sapa dia baju oren tu, mcm kenai ja ? Tak kan DH nak turun tolak kot, cukup la tolak masa memanjat tadi huhuhuhu.



Geng2 Merida mahai, Bro Mat (raidr ninja) and Nazri Tokun.



Zahari bersama dgn membenya. Time ni dia stop coz ada problem ngan brek beskat.



Depan tu mcm Abg Wan GG jer, dok bertungkus-lumus krabat bukit.



Babak yang ke 3 (Layan le'tua pulok):



CP 3...ada pisang and ayaq.



"Hang dengaq sini Odd, sebelum aku abihkan pisang ngan kulit2nya skali, baik hang p dulu 4 tiang. Kalau dak jangan salahkan aku sebab 'titik' hang satg" - Din Discovery.



Babak yang ke 4 (Mai Tolak Beskat, hau-siau btoi):



Eh...eh...ZanKX ropanya, ingatkan sapa tadi hehehehe.



Sedaq2 dah smpai finishing, selamait.



Mait Apit menunjukkan Medal yang pertama, diperolehi dari jamboree kali ni. Waa...sronok btoi membe aku ni, maklum la 1st time masuk jamboree huhuhuhu.



Barisan pelakon2 handalan, dari kiri: Abg Wan, Aku (Odd), Mait Apit and Din Discovery.



Finishing point.



Laa...Jaiz baru sampai, hang p mana tadi. Dgr kata top 20...tapi apa sudah jadi ???




Kita minum dulu.



Md Noq hari ni kecewa tak dpt habiskan kayuhan, coz brake disc patah...mak oii ganaih btoi.



Peet doublepedeler...awat dah lama tak update.



Shamito, sejak pulih dari demam panas, prestasi agak menurun, tetapi perut plak agak menaik.



Masa ni dok lepak tunggu membe2 yang tak abih kayuh lagi.



Itu dia...Lan Usin dah sampai, awat blemoih sgt. Tadi masa aku potong hang, nampak bersih ?




Tadaa...borang penyertaan Jamboree BM, adehhh...duit lagi.



Babak terakhir (menketedarah):



Pon Alya dari team 'Helang'. Mana hampa punya 'taiko'...lama dia tak update bloq, apa suda jadi.



Sebahagian dari geng2 Helang (HawkMTB daa...)



Tahniah Zam, berjaya jugak hang tamatkan jamboree ni.



Nak basuh gerek jap...bukan apa berdebu sgt.



Aikk...tadi smpai sikit punya belemoih, alih2 dah siap mandi...cepat btoi.



Abg Mat.



Muka frust seorang raider. Tu laa...lain kali kayuh pelan2 sket, dan la tgk tanda jalan :p



Dok tggu lucky draw.



Posing dulu, pic aku tadak lagi ni.



Itu dia Mait Apit bersama hadiah bertuahnya buat kali yang ke 2, berbaloi-baloi.



Hat ni plak, Azhar bersama dgn makanan bertuahnya...mujoq ada lagi.




Mat Jai dok belek beskat, dok pikiaq nak upgrade apa lagi.



69...thats my lucky number.



Aiii...gelak besaq nampak, dok mengata kat sapa tu.



Hamper kawanku...balik modai dah.



Giant pun balik modai jugak.



Sesi fotografi.



Dari kiri: Bad RCT, Ismail Tk Intan, Odd, Bro Shukri, Bro Razif and Fuad Iguano.



Masa untuk perelai beskat.



Nizam agak sedikit kecewa, coz no. plate dia hilang...bukti tu.



Ok...done, mission complete. Ada masa kita mai layan lagi trek balak ni huhuhuhuhu.


No comments:

Post a Comment