Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Friday, August 28, 2009

Kayuhan lepaih geram eee....geram ni, gerammm !!!

Jumaat, 28 August - As'salamualaikum para raiderz sekalian and slmt petang utk raiderz2 yg tak 'sunat'. Alhamdulillah...diam tak diam dah 6 hari kita menjalankan ibadah puasa, esok genap lah seminggu. Dah 2 hari, hujan turun tak henti2...bagus gak hujan, tak la terasa letih sgt dibulan posa camni. Tp bila hujan, nak p mana pun jadi malas...maka dok teperuk saja aku seharian kat rumah. Hmmm...bela perut...bela perut.

Tp lepaih saja masuk waktu Asaq, hujan dah stat stop...slow2. Aku mmg bowink gila dok rumah, so untuk mengisi ke'gila'an aku tu, aku capai beskat truih kayuh...dengan alasan, nak p tgk rumah sat. Tp p tgk rumah pusing sampai kot Tasek Gelugoq hehehehe...lepaih gian beb. Dapat la distant dalam 29.4km. Aku keluaq rmh kul 5.45pm, sampai rumah dlm kul 7.05pm. Puaih la jugak, kayuh pun layan diri jer, average speed dlm 25km/j. Malam satg kalau tak hujan, continue plak ngan Kayuhan Burung Hantu huhuhu, ramai membe dok tanya jadi ke tidak. It's depend la, kalau ujan kita kansel, kalau sebaliknya...carry on je la. Orait see ya' tonite at 10.45pm, make sure lepaih terawih naa.


Lengang...bole la nak speedy, tp speedy aku takat 25km/h jer.



Masa ni kat area Pra-Tasek Gelugoq.



Aikkk...ingatkan aku berkayuh kat dlm Kedah, rupanya baru sampai Kedah hihihihi.



Area Kg Selamat.



Hah...tak jauh dah rumah aku, nindia tuan rmh nak mai.



At last...semua dah complete, tggu depa mai pasang meter ayaq ngan meter letrik ja.



Gambaq tuan rumah jgn dilupakan hehehehe.



View nak masuk ke lorong rmh aku.



Nohhh...pecah dah, renovate...duit byk nih.



Coming soon...kedai nasi kandaq la pulok.



Deretan kedai yg masih belum mula operasi. Tp kat ujung skali tu, dah ada kedai saloon ngan kedai runcit. Kedai saloon tu kalau para pekerja amoi ok la jugak, ni tukang gunting dia adik bradik 'tandoori payat'...geng Kg Buah Pala hehehehe.



The lagend was here...soon.



On the way nak balik jalan ada sedikit jem la, dari jauh nampak ngan keta polis...aiii ada eksiden ka. Sampai dekat baru la aku prasan, rupanya ayaq dah melimpah ke atas jalan, thats mean banjir la. Kat area Permatang Tok Dik, ada la jugak 5-6 bijik rumah yang masuk ayaq. Logik la jugak, coz hujan dari smlm tak brenti. Tambah plak sampai kat area Naga Lilit, kat area sawah tu dah jadi macam tasik empangan...abih rosak tanaman sawah. Tp kat area Naga Lilit mmg dah biasa camni, hujan meleret jaa...mesti banjir, every year camtu. Musim hujan ni yang best kalau ayaq sungai naik, tgk org dok tahan pukat or menjala. Tgk ikan besaq2...kira sampai yg ada wat meniaga la kat situ, tp tadi tadak la. Kat bawah ni ada la sket pic yang dan aku snap, jom layan.










Macam tasik daa...!!!



Journey continue...hah tak jauh dah.



Kat area Sg Seluang pun ada jugak kawasan banjir. Tp seingat aku, rmh yg kat slekoh ni mmg kerap ayaq masuk rmh, sebab terletak kat kawasan 'rendah'.



Sampai dah rumah ku, syurga ku.



Tembak ngan ayaq dulu, byk sgt pasir2 haluh dok melekat kat beskat.



No comments:

Post a Comment