Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Friday, February 6, 2009

Walaupun 'demam kora', aku gagahi jua ke To'kun.

Jumaat, 6 Feb - Sejahtera ke atas kamu, wahai umat2 manusia. Ari ni kesihatan terganggu sket laa...dlm erti kata lain, aku demam. Mlm td before go to sleep aku dah rasa smacam dah, tgk2 pagi tadi kompom...badan mengeletaq, adu...du...du...du... Takpa, jangan layan sgt demam ni. Aku telan panadol 2 bijik pastu berselimut dlm 'oven' kasi bepeluh.

Pas smyg jumaat, bdn still suam2 kuku lagi. Satg nak kena p amik beskal la, ari Rabu aritu aku antaq p servis kat kedai Din, bagi kat Pian Habib tu servis. Dalam kul 4 lebih aku p kedai dia p amik. Woo...baguih bdk Pian ni, dia polish beskal aku merlit gila, rasa cam baru beli plak. Beli dulu pun tak merlit camtu, aduiihhh....silau, huhuhuhu. Masa dok boh beskat dlm keta, aku pasan kasut yg aku slalu guna utk p mengayuh tu dok ada. Maka timbul la idea utk mengayuh..."cantek gak kalau p testing beskal baru servis ni kat To'kun, helmet ngan glove tadak pun takpa". Maka aku pun truihhh...menuju ke To'kun. Sblom tu singgah jap masjid kat To'kun tu, smyg asaq jap. Dah setel suma tuh, dlm kul 5.40pm aku dah get ready nak mengayuh naik atas. Tp ari ni buat takat yg termampu jer la...sebab badan aku tak stabel lg, nafaih pun dok sangkut2. Ah...persetan itu semua, aku stat climb...ya' allah, baru 100m dah rasa penat gila babas, ni yg buat nak patah balik nih. Tgh aku dok mengesot slow2, tetiba...ada sebuah 'lembaga' memotong aku dgn gaya 'slumber tetek'. Tgk2 laa....Shahrul rupa nya "Ok, nek slow2...jgn rushing sgt". Tak jadi nak patah blk, aku try follow...tapi last2 lesap mcm tu ja, kuat sungguh budak Shahrul ni. Ari ni aku mampu kayuh lebih sket dari tmpat 'minum teh' jaa...pastu aku serender, tak bley tahan...kepala aku dah stat berdenyut balik. So...aku lepak dulu la kat tmpat 'minum teh', sampai la Shahrul mai. Jenuh kawan tu nunggu aku kat ataih hahahahaha...sori la bro, gua bley takat ni jer, kesihatan tak mengizin kat. Esok aku mai repeat lain. Lepak jap ngan shahrul kat ataih tu, punya ralit sembang, tup-tup dah kul 7.10, klam kabut turun balik. On the way turun selisih plak ngan Wadi, aiii...tuan merida tak mai amik lg beskal dia, pakai laa... K chau...esok aku mai lain, tp depend laa...kalau demam aku tak teruk sgt bley la mai. Adiussss....


Hmmm...cun jugak beskal aku, walaupun berat 'sket' :p

No comments:

Post a Comment