Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Sunday, February 8, 2009

Sg Kob - Pahau - Ulu Paip (Pre-Jamboree)

Ahad, 8 Feb - Elo...slamat mlm pada penunggu-penunggu blog suma. Ari ni, aku ngan crew2 Gerek Gunung akan mengikuti kayuhan Pre-Jamboree, anjuran KHTP MTB. Ramai btoi raider2 yang join kayuhan ari ni. Geng 'selangor' pun turun mai jugak hehehehehe (Aku tak tau depa dari mana, tp baju kaler kuning merah, tu yg aku kata Selangor tu). Kalau tak silap aku laa...hampir 60 ke 70 org peserta suma, mcm2 pesen ada. Ok, straight forward, total distant kayuhan dlm 43 kilo, but 30 kilo yg pertama hanya laluan offroad biasa jer, lalu kot kebun klapa sawit...redup je suasana. Tapi yg tak bestnya, pencemaran 'debu'. Jalan kering...so bila lalu ramai2, debu berkepoi-kepoi, bernafas pun jadi tak best, sampai ke rengkong rasa debu, yarrkkkk.....wekkkkk.....tui...tui...tui. 10 kilo yg penghabisan, baru laa ada cabaran sket, baru la nampak kelibat-kelibat raider tolak beskal hahahaha. Sebelom tu laju ja diorang, cam pelesit. Kayuhan kali ni bole la tahan...alhamdulillah suma nya berakhir dengan selamat, tiada kemalangan dilapor kan oleh 'bernama'. Tq to Bro Brahim and Bro Mohktar, selaku marshall kayuhan kali nih. Before too late, ni aku nak pesan: pasti kan masa jamboree nanti pakai facemask, jalan memang berdebu, serius wa cakap lu.

Untuk maklumat lanjut tentang jamboree yg bakal di anjur kan oleh KHTP MTB ni, bole la layari website depa: http://khtbikerz.blogspot.com/



Se awal 7.30am, suma dah terpacak kat area Sg Kob ni.




Ok, warm-up...dulu, laju woo...bro nih.



Ok...park2, kita 'sapedek' dulu.



Ni pakat2 dok tunggu org semawa masuk makan, malu kunun.



Spacing utk nak park beskal tadak, so kena buat camni ler.



Dan jugak aku inteframe.




Makan-makan...jgn malu-malu.



Ni beskal otai ni, kalau 'kawanku' nmpak tobat lari.



Meriah btoi suasana hari ni.




Gaya seorang Penghulu tersohor...dah standby, kaki dok ketaq dah tu.



Ni geng 'taiko2' nih.



Team Gerek Gunung.



Ni pun antara geng2 otai gak nih, tambah2 hat bro botak tu.



Ok...stat kayuh, kul 8.30am.




Laluan On-Road:






Setelah 10km kayuh, take a break jap, laju geng2 nih.



"Aku masa dok speed td, taya blakang dok trangkat camni...tu yg slow tuh" - Giant.



Aiii....wari, hang dok tenung apa tuh ?



Mana depa nih, awat lambat sgt :p



"Alo...awat lmbat sgt, ada beskal problem ka?" - Bro Harimau Berantai (Pghulu Gerek Bkt)



Apa yg di sembang oleh Maskut tu, ada kah tentang isu Maid Indon kat rmh dia.



Antara yg mengamat kan suasana, tentunya Bro Jais.



Peace !!!



Giant, masih mampu tersenyum.



Tadaaa....aku masih lg di sini, bila mau gerak daa.



Maskut, masih lagi ngan isu Maid Indon kat rmh dia.



Hmm...masing2 ngan gaya menunggu tersendiri.



Ni gelak2 ni musti ada something nih, Bro Jais kalau bercerita mesti ada unsur2 lucah punya hahahahaha....



Dah dekat stengah jam, Tok Mulu kulu kilir, kaki tak leh jejak tanah kata dia, pelik2.



Aku still maintain lg, huhuhuhu.



Bro Wari terpaksa mencuci muncung tiub ayaq dia, karna terkena serpihan 'periuk api'.



Langgaq taik lembu ye bang.



Ni pit stop ke brapa tah, tggu membe2 lain yg masih tak kunjung tiba.



Aiii...stop lagi, ala bukit skit jer tuh, continue jer la.




Alamak !!! Cover sket Tok Mulu, nmpak 'bra' laa...



Yaaa...rapat2, mari suma...pisang suda sampai.



Ni dia raider2 dari 'selangor', hehehehe.



Aiii...jauh menung Bro Phyzal.




Tu dia, Haikal dah tak sabaq2 dah...maklum la dah jadi raider 'tegar' dah skang.



Indahnya pemandangan.



Wadi bersama beskal 'sponsor' hehehehe.




Masuk saja, keluaq jangan naa...



Isk...mana depa nih.



Break problem, takpa2...small matter je nih.



"Aku ingat baik kita gerak skrang, aku dah lapaq nasik ni" - Shahrul.



Awat tak gerak lagi, tgk Bro Wari dah berasap satu badan dah.



Akhirnya, sampai jugak di Ulu Paip. Dah byk brubah, nmpak sgt yg aku dah lama tak mai.



Makan time.



Peet begitu ber sungguh2 mendengar cerita dari penglipur lara kita.



Meriahnya suasana.



Aik...ni raider mana punya nih.



Ok...masa utk beredar, panaih terik nih.



Masa ni dlm lerah koi 2pm.



Tu dia, berdebu beskat aku.

No comments:

Post a Comment