Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Wednesday, February 11, 2009

Ayer Itam 'Damned'.

Rabu, 11 Feb - Eloo...everybody, ari ni aku tak g keja, terpaksa amik cuti kerna ada masa'elah yang tak dapat di elak kan, walau bagaimana pun segala masalah problem tu telah berjaya di selesai kan tanpa ada pertumpahan darah, hehehehehe. Dalam kul 4 aku dah ada kat rumah, tapi boring la pulak bila dok sorang2 nih. So...hati kecil aku berkata "satg hang p kluaq kayuh, esok dah nak bersosial...tak leh nak join Mat Apit kayuh", hmm...btoi jugak. So destinasi kayuhan solo petang ni, hmm aku rasa aku nak p krabat Ayer Itam Dam la, huhuhuhu...lama dah tak p sana, pa ceta amoi-amoi yg dok berjogging kat ataih tu na hehehehe.


Kayuhan aku bermula lepas solat Asaq. Laluan aku nanti bermula dari Relau, akan melalui Paya Terubong and then trus ke Ayer Itam lah. Jarak sehala, dari Relau smpai ke market Ayer Itam tu dalam 10 kilo plus2. Dari jalan masuk nak ke empangan ada la dalam 2 kilo, dekat jer. Tp kalau mai stakat kat empangan dia tak syok, kalau raider hat besa dok naik To'kun tu kena lajak lagi 3 kilo, hat tu truih hingga ke pencawang TM (dari empangan nak ke pencawang, trill dia mcm naik To'kun la). Ramai jugak org dok mengayuh kat sini petang2 camni. Tapi kebanyakan nya chinese ler. Geng2 bunian versi cina pun ramai gak dok mengayuh kat ataih ni, mcm2 saiz ada hahahahha, suma nya pakai 'fit-fit'. Tapi kebanyakan depa, kayuh sampai kat empangan saja...ada 2 - 3 kerat ja yang naik sampai ke pencawang. Puaih jugak la kayuh ari ni, kebaih abih juboq2.... Tiba time nak balik, kena panjat Paya Trubong plak lg skali, adehhhh....awat la aku p kayuh kot ni. Jalan nak balik ni mencabar sket, dari kot blah nak mai, tapi takpa....kita ngesot slow2. Tp dalam dok penat2 tu, aku bole plak lajak p panjat Bkt Jambul plak hehehehe, tapi buat 1 pusingan ja, coz waktu pun dah nak magrib. Transport aku plak tadak spotlight, satg sia2 ja kena sidai dari blakang.

Total distant utk kayuhan ari ni ada la dalam 37 kilo, hmmm....jauh jugak aku kayuh utk ari ni. Alhamdulillah, aku slamat sampai, kalau tak slamat camna nak karang blog ni ek. Laluan nak ke ayer itam melalui paya trubong mmg menarik, tapi tak safety....sebab jalan dia kecik and tadak spacing yg luas mcm jalan baru nak ke Blk Pulau tu. Dah tu keta pun byk dok lalu kat situ, jd nasihat dari aku, utk diri aku sendri.... "Odd, berhati-hati la ketika mengayuh, ingatlah org tersayang", hua...hua...hua...hua...






Last pose, before 'get lus'.

No comments:

Post a Comment