Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Thursday, January 11, 2018

The Archery !!!

Khamis, 11 Jan - As'salamualaikum and selamat pagi. Ahah....sepanjang 'KIV' aku kat blog nih, aku pelbagaikan lagi hobi and xtvt outdoor aku nih. Hasil dari 'racun' dan semangat yang diberi oleh seorang sahabat, maka aku dah terjebak plak dengan xtvt memanah, salah 1 sukan sunnah Rasulullah SAW, main dapat pahala. 

Pada awainya tak brapa nak minat sangat, jadi diawalan 'racun' tuh kira tak lut sangat lah, just listen gitu2 jaaa. Lepaih tu depa add plak dalam group geng pemanah...aduiiihhhh, hari2 update gambaq dok memanah. Jadi secara otomatik, kita pun teringin jugak nak try. Bole tahan jugak rega panah ni...ikut laa, ada hi-end or low-end, it's up to U laa to choose. Aku beli hat besa2 saja, habuan nak test power, bukan apa takut beli mahai2 nanti main skali-dua pastu simpan, rugi jaa. Murah2 pun habih dekat 3 - 4 rat la jugak hehehehe. Ada 3 categori panah ni kalau tak silap aku, iaitu Tradisional, Recurve and Compount...kalau tak betoi jangan kecam saya naa huhuhu. Nampak macam mudah main panah nih, just tarik and lepaih...tapi bila cuba, baru tau ia tak semudah yg kita sangkakan. Kena ada teknik, bukan main tarik lepaih jaa...klu instinct kuat kot laa kot. Pagi ni sebelom layan memanah dan laa layan Gym sejam, wamap muscle lengan hehehe.

 Fuhhh...tenang-tenang, nak memanah dia x bole stress kikikiki.



 Panah org ada2....dia ni laa dok racun aku.



 Tgk gaya kemaih dah...bila shoot ???



Huhuhuhu...ada improvement nih.



No comments:

Post a Comment