Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Thursday, February 25, 2010

Convertion: Sesi peturun enjin EVO.

Khamis, 25 Feb - Hari ni dengan rasminya kerja-kerja pelerai 'enjin' berkuasa kaki akan dilaksanakan oleh Abe Jem. Tapi hari bukan saja satu, malah ada dua jentera yang akan peturun 'enjin' hehehe...layan jer barder :p


Tu dia Abe Jem dah start buat keja, mola2 pasang BB dulu hihihi.



Boh crank plak...tp kalau owner Merida ni tukaq crank hat 2010 punya, lagi cun...masyuk la sket hahahaha.



Tu dia...tuan dia tengok, senyum sampai ke telinga.



Mike Apit in eksyen.



Nampaknya dah byk part2 yg sudah siap dipasang.



Setting gear plak...tgk sama bro camna Abe Jem buat, nnt bole la try buat sendiri.



Yaa...acara memasang 'bucket' seat.



Dah hampir siap, lepaih saja boh henden ni...maka komplit la pemasangan.



Tadaa...dah siap pun, Merida Scultura-Evo 907. Tang lain suma ok dah, cuma tang wheelset saja nampak 'cacat' sket hehehehe...perangat !!!


___________________________________________________


Nun di suatu sudut yang lain pulak :
Wuihhh...hampa dok klebek apa kat beskat aku ?? Awat yg pakat2 dok p pelerai part2 kat beskat kuning tu, dia tak buat salah pun huhuhuhu.



Nohhh...dah bukak, alang2 bukak basuh truih laa...baru la blink blink sket.



Aikk...sapa mamat ni, apa yang dia dok buat tu...tgk dari blakang mcm kenai ??



Laa...aku rupanya, ingatkan sapa tadi hehehe. Dok tolong setup beskat org ka huhuhu.



Aikk...awat part2 beskat aku, p boh kat frame ni...ajaib.



Laa...crank aku pun p pasang kat sini, why ??



Astaga...kenapa sampai begini jadinya nasib kao, wahai RB kuning ku.
What have they done to you ??



Final touch...balut henden plak, mcm pembalut beskat aku jaa.



Tadaa...dah siap. Baru aku teringat...beskat aku pun peturun 'enjin' jugak hehehe. Convert mai kat 'janda' Mike Apit hihihihi...morah...morah !!!



For sale hehehehe...!!!

No comments:

Post a Comment