Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Thursday, February 11, 2010

Bukit 300....half-ride EMO.

Khamis, 11 Feb - Hmm...eloo, agak lewat peng'update'pan xtvt aku minggu ni, bukan apa...lensa tertinggal kat Kampung Kuala Kangsar, jadi tiadalah picture2 untuk dipersembahkan hehehe. Ok laa...back to my xtvt, mggu ni plan nak kayuh offroad...so Bkt 3oo menjadi pilihan, mcm besa laa...send out communication mail kat semua rakan2 kerja dan macam2 besa jugak...cuma aku ngan Mait Apit saja yg ketegaq nak berkayuh. Manakala yang membe hat lain2, depa dok bz dengan 'Otiz' hehehehe, takpa laa...tiada paksaan.

Cadang nak mula dari Dewan Sg Duri, tapi 'Mahguru' Khalib nak join and ajak start kayuh dari rumah dia kat Serdang...orait no problem. Tp mintak maaf byk la kat tuam rumah, sebab pagi ni lewat sket...coz ada sedikit masa'elah yg tak dpt di'ignore'kan hehehe. Sampai2 tu aku ngan mait dijamu habis-habisan, huhuhu...rezeki jgn ditolak. Lebih kurang kul 9am waktu Serdang, kami start kayuh and macam besa laa...kayuh ngan 'Mahguru' Khalib nak nyanyi pun tak dan hahahaha. Hari ni aku tak brapa nak perform, awai2 lagi dah terasa nak 'pancit'...aduihh, mapoh dah aku.

Kayuhan hari ni cuma separuh jalan saja, sebab masa nak start mukadimah climbing 300 tu, mak aku call and bgtau berita yang menyedihkan..."Own balik skarang, Wan Cho dah takde". Innalillah...tak sempat aku nak p melawat Wan Cho aku kat spital, cadangnya nak p melawat lepaih habih kayuh. Terpaksa la aku mengenselkan kayuhan...mintak maaf byk la noo, dah la starting lewat, paih tu baru sekerat jln dah kena patah balik, I'm so sorry. Ok laa...moh layan gambaq, tak byk sgt yg sempat aku snap...maklum la kayuh ngan 'Mahguru', nak bok kluaq camera pun tak dan...bok kluaq saja kena tinggai, bok kluaq kena tinggai, bok kluaq kena tinggai. Mana tahan dekkkk !!!


Hehehe...mcm besa la, bole snap pic pun dari blakang saja la :p



Pemandangan...laluan merentas desa.



Sempoi jugak starting dari Serdang...tp yg tak sempoi, kena bertungkus lumus meligan 'Mahguru' hehehe.



Take 5 jap, Mait Apit tak larat plak....hehehe !!!



Tu dia...nampak dak depan tu, itulah Bkt 300.



Sebelom sampai ke Kg 300, ada jugak jln yg perlu di climbing...bole tahan la jugak.



Snap pic dulu and mintak nyawa skali, depan nu dah start climb.



Ni bukan mai saja...mai kayuh skali dgn tgk ladang ternakan Lembu, sapa nak buat korban habaq mai, bawak lori and angkut saja hehehe.



Masa ni otw blk, sebab terima panggilan Emergency, aduiihhh kena panjat lagi.



Adehhh...letih2, tak perform hari ni...mujoq la cuma naik sekerat jalan.



Muka2 hat tak puaih kayuh hehehe...I'm sori, nnt kita repeat lain.



* Al-Fatihah buat Wan Cho tersayang, yang telah kembali ke rahmatullah pada 26 Safar 1431 (11 Feb 2010), semoga roh nya dicucuri rahmat...amin.


No comments:

Post a Comment