Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Saturday, October 10, 2009

Bukit Langkap - 80% Jamboree route.

Sabtu, 10 Oktober - Haiii...letih btoi badan aku, ni gara-gara ride pagi tadi ler. Balik dari keja mlm tadi, aku set ngan Cik cHuN, nak terjah Bkt Langkap ikut Jamboree route buat kali yg penghabisan, coz esok jamboree BM akan berlangsung. Aku tak masuk pun utk jamboree tu sok pagi, so hari ni aku target nak try explore trek Jamboree ni sejauh mungkin. Aku anggarkan hampir 70% - 80% dari trek tu kami terjah hari ni, tarik diri pun sebab bekalan ayaq tak cukup and aku dah mula rasa pening2 (tu la blk keja mlm gatai p kayuh). Total distant yg sempat aku terjah adala dalam 40.2 km, tu kira stat dari Restoren Bunga Kertas la. Enjoy and terlebih enjoy la jugak hari ni, penat siot !!! Tambah-tambah pada 7 kilo yg pertama, penuh dengan laluan memanjat....and DH pun bole tahan jugak.

Bagi sesapa yang penah dok mai kayuh kat Langkap ni, nanti bole la tgk...laluan dia dok pusing kot2 area tu jer and mmg banyak jalan pintas. Bagi aku trek ni bole tahan la jugak penat dia, rasanya ramai jugak la yang akan menyumpah...tambah2 masa nak climbing Bkt Gas, coz aku brani gerenti semua riderz akan climb dlm keadaan matahari terpacak kat ataih kepala hehehehe. Bagi yg 'otai-otai' tu, maybe bagi depa besa jer kot, bg rider cam aku ni...memang seksa diri la. Jom layan pic, coz aku dah tak larat nak menaip. Bagi yang nak kayuh Jamboree BM esok pagi, selamat mengayuh and 'pakai' la hampa esok hehehehehe, teruk hihihihi :p


Punya la perihatin, siap tolong pam lagi taya beskat aku hihihihi.



I'm ready...hensem dak aku hehehehe.



GudMonink Langkap...it's already 9 o'clock.



Slow la Cik cHuN ni, nak lintaih jln pun lembab hihihihi.



Waa...ramai jugak 'pilot' pagi ni.



Dah sampai pun dipuncak tertinggi Bkt Langkap...bole nmpak starting point.



Posing dulu.



Alamak...awai2 lg dah kantoi.



Posing maut, pin-up poster Mangga:





Laluan 'green-carpet'.



Tak penah lalu lg, mana hala tuju jln ni ek.



Happy riding....awai lagi ni, tu yg bole senyum lg tu huhuhu.



Posing lagi.



Hari ni penuh ngan picture kandid kami 2 org je la, werrrkkkkk !!!



Alamak...memanjat plak, ble tahan la jugak.



Antara laluan memanjat yg panjang.



Dari ladang Sawit, laluan kembali menuju ke kebun Getah.



Alaaa...time ni la nak msg 'marka'.



Masa ni kat km 13, take 5 jap.




Suspen btoi time ni, berpuluh-puluh ekoq lembu melintas. Pas tu depa stop and brenti ushar aku ngan cHuN, tgk gaya mcm nak terpa mai. Tp mujoq la tuan Lembu pun ada skali, dia la bawak kami melintaih, aku mmg 'kia' time ni.



Apa pasat kawan...taya tak mau musing ka ???



Nama pun Happy Riding, kena la ceria2 selalu.



Hat ni awat masam plak, nak balik habaq la hehehehe.



Singgah 'kantin' jap...nak refill ayaq, paih ni nak terjah trek blkg Shell plak.



Gatorade...penaja rasmi minuman utk hari ni.



Tak dan 10 sec, dah licin...mmg dahaga time ni.



Ayuhhh...kita teruskan terjahan, lani baru 15km.



Halangan kleboq.



Haunted House on the forest, eeee....seram ooo, jgn tegoq.



DownHiller the Killer.



Laluan mini tar yg akan membawa ke pekan Lunas, tp tak lalu pun kot Lunas.



Take 5 jap, bg laluan utk sesi bergambar.



Kontrol hensem hehehe.



Laluan memanjat, tak tggi sgt...yg sedang2 aja.



Dari sini bole la nampak Plaza Tol BKE-Lunas.



Ya'Allah...panaihnya time ni. Sapa la yg suruh aku mai kayuh kat sini ni.



Seksaan Bukit Gas:







Adehhh...letih2, lepaih 1 seksaan.



Cik cHuN kata letih, tp bole senyum lagi.



Benci btoi aku lintaih parit2 kecik ni.



Ada lagi laluan memanjat, bole tahan la jugak.



Layan DH plak, tp kena hati2...coz byk tunggul kayu yg hidden.



Sebelum DH ni, ada jugak road-block Lembu.



Alhamdulillahhh...jumpa jugak dgn exit keluaq. Time ni mmg tak larat sgt2, bekalan ayaq dah abih. Nmpak2 saja jln ni maka tamat lah exploretion trek Jamboree BM. Baru la bole senyum.



Susur keluaq kat Keladi...jauh jugak nak blk p kat keta.



Persimpangan Sg Lembu.



Penyelamat keadaan...mujoq ada kedai buah.



Peti ais 'ajaib'....yg boleh menghilangkan dahaga buat sementara waktu, lega.



Fuhhh...kena2 Isotonik, hilang sket rasa penat.



Muka keletihan jelas terpancar diwajah Cik cHuN.



Letih tu gimik jer...tgk tu, stat ja kayuh Cik cHuN truih pecut, jenuh ligan.




Ingatkan dah abih...masa ni kena krabat Bukit Lengkok pulok !!!



Kita dah semakin hampir dgn garisan penamat.



GudAfternun Langkap, it's already 12.55pm....paneh2.



Sampai jugak kita akhir nya...mmg berbaloi-baloi kayuh hari ni.



Last pose dari Cik cHuN.



Last pose dari aku...Odd.




Nasib menyebelahi kami, elok2 ja aku simpan beskat...hujan rahmat turun, amin.



Alamak...aku mai bulan ka, mana mai darah plak ni.



Rupanya kaki ku dah jadi habuan Pacat. Orait...sekian saja.



No comments:

Post a Comment