Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Wednesday, March 18, 2009

Kayuhan bersama orang-orang kampung :p

Rabu, 18 March - Elo everybody....smlm aku dapat msg dari Mie Pomen, pagi ni ajak aku kayuh skali. Di sebabkan kayuh kat kg sendri aku pun 'ON' jer, kalau nak p jauh sket takut tak dan. Kat area2 tempat aku tu ada gak trek untuk MTB nak redah, cuma aku saja yg tak tau. Actually bukan tak tau, cuma tadak kaki ja kat tmpat aku ni. Jalan yg Mie bawak aku arini kira bole la tahan, tp dari pemerhatian 'cateye' aku ni, dok nampak byk lagi trek yg best...nanti kena ajak Mie p survey ngan moto ler. Dulu tadak 'kaki', lani dah tau dah kat tempat aku ada 2 - 3 org kroni, cantek la. Route untuk ari ni: Sg Seluang - Balik Bukit - Sarang Ayam - Hitech - Sg Seluang, total distant ada la dalam 22.8 kelo. Raider yg berjaya dikumpul adala 5 orang: Aku (Odd), Mie Pomen, Zizan, Ein, Wan. Enjoy gak ride kali ni, tapi still kena explore lagi trek kat area Kg Blk Bukit tuh, nak ajak depa redah tadi...takut sesat plak. K la maleh nak ceta panjang, nanti kita p survey ngan moto, tungguu.


Gathering kat bengkel Mie Pomen.



Masa ni pakat2 dok tunggu Zizan, hampa ni laju btoi.



Take 5 jap, amik nyawa siap2...satg nak 'klembeng'.



Mie mempersilkan Bro Zizan p dulu, takut kena tinggai satg hahahahaha.



Ein Full-Sus antara geng2 kuat arini.



Laju btoi depa ni, tak tunggu aku dah.



Pemandangan dari Bkt Botak, bley nmpak Kg Bt 8 ngan Kg Naga Lilit.



Mie bertindak sbagai sweeper mengiringi Zizan.



Ok Mie rilex dulu, aku tau 'pedai' hang nak tekeluaq tuh.



Penat ye bang.



Dah2...peluh kering dah ni, jom gerak.



Jom sambung kayuh, ni on the way nak p Hi-Tech.



Mie bersama Bianchi 'Dealova', bila nak p upgrade ni.



Ok masuk offroad balik.



Steady la Ein, lagi sket ja.



Tgk blakang apa lagi Mie, tadak sapa dah...hang tu org last skali.



Bro Wan, merangkap abg ipaq Mie, 1st time offroad. Nanti kita p kayuh lagi, tp pasni kena la beli helmet, safety bro.



Peace...mana bley gambaq aku tadak.



Yeaahhhh....beskal 'ringan'.



Berposing di puncak bukit yg 'tahapanama' ni.



Dah penat kayuh, masuk plak acara kemuncak....mari 'melantak'.



Dah puaih makan kan, jom balik....ada lagi 6 kilo nak kayuh.



Alamak roadblock !!! Tp ramai yg tertipu, yg tu Jabatan Alam Sekitar daa...ramai gak mat rempit yg menyakaq patah balik, ingatkan trafik.

No comments:

Post a Comment