Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Saturday, February 1, 2014

Tahun Melawat Melaka II

Sabtu, 01 Feb - Brrrrrr....sejuk aih tidoq dalam ekon, maklum la tak besa huhuhu. Pagi ni lepas subuh layan tidoq sat sejam, lepaih tu pakat2 siap and check out siap2, satg tak kalut dah nak mai hotel untuk check out, kita lepak semalam jer tau huhuhu. Jalan kaki jer 'tawaf' pekan Banda Hilir, banyak tempat/bangunan bersejarah kot lerah nih, jenuh bejalan la jugak. Tak sia-sia mai tidoq sini, mai pun tak plan....jadi maybe ada certain tempat yg best aku tak dan nak pi jengok. Dalam sekitar kul 3pm baru aku gerak dari Banda Hilir, on the way tu singgah Masjid Ubudiah, Ayer Keroh.

Sebelom berangkat keluar dari plaza tol, mama ajak singgah Taman Boya plak...hmm ok laa. Tadak la best sangat, bole laaa....yang best dalam nih, ada kolam mandi untuk budak2. Dah puaih layan boya, aku bawak Damia pi mandi kolam, sronok tak sangga dah bole main ayaq, sampai last tinggai family aku saja kat kolam tuh hehehee....laa dah kul 7pm, depa nak katop dah taman nih. Dah laa...ble balik dah kot, on the way tu singgah RnR Ayer Keroh untuk solat jamaq, lebih kurang kul 8:30pm gerak balik and kul 12am smpai Subang huhuhuu...lama gilerrrrr. Tensen btoi aku, 3 tempat jem, ataih hiway tuhhhh, dah la pinjam keta adik ipaq, manual plak tuh, mengeletaq abih kaki2. Anyway bagi aku Melaka menarik jugak, banyak tempat bole pi melawat, tak sia2 aku gamble pi Melaka, walaupun cadangan mola tu cuma nak pi Zoo Negara saja hehehee...jauh lari tajuk, warrkkkk...ngantuk and penat gila dua hari nih.

 Satgi nak jalan byk, kena kasi masat 1 kali.



 Posing dulu kat dlm mall Dataran Pahlawan.



Kota Bersejarah, Melaka.
























Posing sakan anak dgn mak.



Membe lama masa study kat KL dulu. Sabtu/Ahad partime, buka gerai cenderamata.



Sapa2 nak ukir nama or nak cari cenderamata, bole la mai kat gerai membe aku nih. Lokasi dia, dekat dgn Bot River Cruise dok bawak turun penumpang. Nama owner dia Hermawan Ramli, dulu satu dorm dgn aku masa study, semoga berjumpa lagi, Insya'Allah klu mai Melaka aku roger hang.



Taman Buaya, Melaka.












Orang dah koi tadak, Taman Boya nak katop dah....Damia tak puaih main ayaq lagi tuh.



No comments:

Post a Comment