Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Friday, January 31, 2014

Tahun Melawat Melaka.

Jumaat, 31 Jan - Helluuu....samekom and pahabaq semua. Minggu ni and minggu depan terpaksa 'off' segala semua aktiviti outdoor, coz aku balik kampung mama. Hmm...seminggu lebih gak lepak Subang, masak aku camnih. Bila dah balik mai sini, mula la stat planning nak pi jejalan...haaa plan aku nak bawak anak aku pi Zoo Negara, saja bawak dia jejalan. Tah macam mana on the way nak pi tu bole pi switch sampai ke Melaka hehehee...keputusan otak semenet, mapuh kawee.

Tak rancang nak pi Melaka, tapi dah alang2 pi....lajak teruih laa. Aku tak besa sgt dgn laluan nak ke selatan nih, mujoq laluan nak ke Zoo Melaka cuma amik Hiway utara-selatan and exit Ayer Keroh, adik ipaq aku cakap dalam 1 jam setengah saja, errmmmm....dekat jerr, tapi tara nak sampai exit Ayer Keroh, kena tempoh jem ataih hiway dulu, kalau tau aku camni, memang tak pi dah aku. Sampai Ayer Keroh dalam kul 1pm, ermm kena cari mesjid dulu nih, hari ni hari Jumaat. Lepas solat baru gerak pi Zoo, bawak pusing 1 zoo tengok2 jam dah dekat kul 5pm, jom laa....kita layan Bandaraya Melaka plak. Sampai kat Banda Hilir lain plak ceritanya. Macam sempoi plak kat sini, kalau hari nih nak 'tawaf' Banda Hilir tak dan punya, tapi kalau nak dan kena la tidoq kat sini. Otak semenet....kita tidoq Melaka, lani moh cari hotel dulu hahahaa rabak aku hari nih dgn esok. 

Malam ni kita tido kat Hotel Iris dulu, dari sini nak jejalan kat kota bersejarah Melaka, tak perlu drive, just jalan kaki saja dari hotel, cun !!! Memang crowded Banda Hilir mlm nih, mau tak nya...musim cuti CNY nih, jadi memang ramai la pelancong. Sebab mai bejalan pun tak planning, jadi blur2 la jugak arah tuju. Jalan punya jalan, jumpa la tempat naik River Cruise, tak tau nak pi mana aku bawak la depa naik river cruise, tapi tara nak muleh naik bot, memang kena Q panjang laaa. Menarik betoi view malam kat Melaka nih, lampu lip-lap-lip-lap. Lepas dari naik bot tuh, aku tgk muka mama dgn damia pun dah mandom, jom la balik tido, esok kita mai 'tawaf' lain. Ok laa...gudnite folk !!!

Zoo Melaka







Aummm...auummmm..muaahahahaa !!!



Nite Walk Banda Hilir





View suasana mlm diBanda Hilir, very happening laaa.



No comments:

Post a Comment