Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Wednesday, October 15, 2014

Penantian Suatu Penyeksaan

Rabu, 15 Oktober - Hmm...last week aku antaq mama balik kampung, coz untuk baby kedua ni pun aku dgn mama dah agree nak bersalin kat Hospital Sg Buloh (anak Selangoq lagikkk) and terus berpantang 44 ari kat rumah mentua aku laa. Kalau ikut kan due date nya, kemungkinan hujung bulan Oktober ni laa.....aku baru ja balik mai Kedah, dan la keja baru 4 ari, dah dapat call kata mama nak kena tahan dok Wad (awat plak !!!) huhuhuu.

Tanpa berlengah-lengah lagi teruih aku apply Emergency Leave. Hmm...sambil dok drive ala2 F1, fikiran aku dok pikiaq macam2, mintak2 la untuk kelahiran anak kami yang kedua nih berjalan dengan lancar. Sesampainya aku kat hospital, aku masih lagi dibenarkan untuk melawat mama, daripada apa yang mama story kat aku tuh....sepatutnya dia dah kena ada tanda2 sakit nak beranak. Kerana takut jadi apa2 dengan kandungan dlm perut tuh, pihak hospital terpaksa tahan mama and buat 'siasatan' hehehee. Risau aku...ya Allah....Kau permudahkan lah segala urusan ku dan hanya kepada Mu aku berserah, amin.

Dokter bagi peluang sampai esok, kalau tadak tanda2 nak beranak, depa akan mula masuk kan ubat, kalau tadak jugak tanda2 nak beranak....depa akan masuk kan ubat untuk kali kedua. Dan kalau tadak jugak....last step, operet laa. Dugaan dan cabaran btoi untuk second birth nih.

Kesian Damia....dok cari mana mama dia, maklum la tak penah renggang.



Wayar keluaq dari perut !!!



Check degupan jantung baby....sejam skali depa mai update.



Hmm...tak faham aku mcm mana baca, tapi misi tu kata...normal  :-)



No comments:

Post a Comment