Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Sunday, September 2, 2012

Majlis Cukoq Jamboi

Ahad, 02 September - Syukur alhamdulillah....umoq Damia dah masuk hari yang ke 27. Hari ni Pak Mentua aku buat open house, skali pandang mcm buat kenuri kawin hehehe, meriah derrr. Dah alang2 buat open house, Mak Mentua aku plak cadangkan agar dibuatkan skali dengan majlis cukoq jamboi Damia. Hmm...mola2 rasa berat jugak nak accept, coz majlis dibuat jatuh hari aku bekerja, takkan nak apply leave lagi kot, coz baru sgt amik cuti sebulan. Then dlm masa terdekat nak kena blk Subang lagi....fuhhh pitih pitih pitih hehehe.

Se-awai 5:20am, dah mola continue masak hat smlm punya.



Fuhhh....rendang lembu, Sold Out !!!



Nohhh....1 lg lauk citarasa, Kari Kambing, also Sold Out.



Klu ikut 'original' plan aku, majlis cukoq jamboi and aqiqah nak buat kat Kedah, maklum la nak raikan cucu sulong kat sana hehehe. Tapi mentua plak offer ajak buat masa open house and parent aku pun agree, nak tolak pun jadi serba salah (sigh hmmm...!!!). Yang jadi serba salah tu bukan apa, satu....tarikh jatuh hari aku keja and second....aku x mampu nak sumbang apa2, coz tak bajet nak buat dlm masa terdekat ni.

Aku plan lepaih majlis cukoq jamboi baru nak blk Subang, tp kesian plak tgk mama, tarik muka skupang....adusss ni yg serba salah. At last otak smenet pun muncul, ahad ni amik mc jer laa huhuhu, sronok mama bila tau aku blk p Subang. overall alhamdulillah....majlis open house and cukoq jamboi berjalan dgn lancar, terima kasih byk pada ayah dan mak mertua aku, coz sudi berkongsi majlis dengan Damia.


 Bahan2 tradisi utk cukoq jamboi satg.



Marhaban serta baca Yasin.



 Tu diaaa....pakat2 dok tarah rambut Damia.



Caya la my daughter....smile all the time.




Mama bersama 'madu-madu' nya hehehehee....



Seronoknya Damia.



Nmpaknya mama cuba untuk menumpang 'populariti' Damia hihihihi.



Uk alohhhh.....iklan la pulokkk !!!



Huhuhuu....dah gonjenggg Damia  :-)



No comments:

Post a Comment