Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Wednesday, September 12, 2012

'Ferrari' buat Damia.

Rabu, 12 September - Stroller baby....sejauh manakah kepentingan kegunaan 'keta sorong' nih. Sebelom mama bersalin dulu, aku ada dok buat survey tentang stroller ni, tanya kawan yg lebih 'senior', penting dak stroller ni. So far....feedback dari rakan sekeliling dan juga adik beradik, it's up to me...beli pun takpa, tak beli pun takpa, tak terasa rugi sangat, coz kalau dah tak guna utk 1st baby, nanti bole pass plak kat 2nd baby and seterus nya laaa (tgk plak 'production' mau brapa ramai hehehehe).

Hmm...ok la, nanti I belikan satu ler, nak tggu coz nak tgk, Damia sesuai dak dok dalam stroller ni. Coz ada juga input dari kawan2, ada setengah baby tak mau dok dlm stroller, depa nak kena dukong jugak...oic. Jadi tibalah masanya untuk survey Stroller....jgn main2, keta sorong budak2 ni bukan nya morah, mahai nak mampusssss. Kalau brand yg ada nama cth mcm Peg Prego, Quinny etc.....memang mahai gila, cecah 1k, rasa macam tak valid plak kalau nak beli keta sorong dgn rega hat mcm tu, baik upgrade beskat aku hehehe. 

At last, aku tertarik dgn stroller jenama Sweet Cherry, made in Malaysia kalau tak silap aku, not bad la jugak, coz ramai jugak orang dok pakai. Dari segi price, ok ler sikit dari brand2 'hi-end' yang lain. Ada jugak stroller yg murah, tapi tgk gaya mcm tak tahan lama saja, why not up sket budget (tak mahai, tak murah) and beli yang sedang2 saja, at least bole pakai hingga ke anak yang bongsu, dah kira ok ler (agak2 brapa org baby mama bole 'produce' hihihihi). Hmmm....kalau tgk dari mata kasaq, nampak cun la stroller ni, tapi tak tau la tahan lama ke idak, stroller ni bole tampung berat baby dari 0kg - 17kg, lebih kalu bole reban ler kot hehehe. Ok lerrr...gua blah dulu, nak tolak Damia pusing2 taman dgn 'ferrari' dia jap hihihihi.


Sweet Cherry, model TB512: Uni Cradle Stroller. Suitable for newborn until 4 years.



Pelik tapi benar, "aku kat mana ni ???"....mungkin itu yg Damia pikir kan kot hehehe.


Brand new...lepaih beli truih guna, mana tahan dekkk, baru sbulan berat Damia dah 5kg ++, krem tangan aku dgn mama dukong dia, jadi inilah solution dia hehehehe  :-)



No comments:

Post a Comment