Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Wednesday, February 1, 2012

Ekspidisi Wang Burma.

Rabu, 01 Februari - Salam dan slamait pagi....hmm diam tak diam dah masuk bulan 2 dah untuk 2012, cepatnya masa berlalu tanpa kita sedari. Ok...seperti biasa, setiap quarter pasti ada aktiviti riadah anjuran sendiri untuk shift aku. Bagi pembuka quarter 1 untuk 2012 kami telah sepakat untuk menjalan kan aktiviti 'caving' and destinasi yg bakal diterjah ialah Gua Wang Burma, Perlis....gua yg terletak di Taman Negeri Perlis, area Wang Klian.

Sambutan kali ni cukup meriah...macam2 ragam ada, tapi tadak yg menyusahkan laa, semua sporting and byk kejadian lucu sepanjang aktiviti. Seramai 30 lebih org yg join aktiviti kali ni, bagi yg menjayakan program hari ni, terima kasih byk buat anda semua and bagi yg tak dapat join plak, jgn risauuuuu....next quarter ada lagi huhuhu. Bagi aku aktiviti Wang Burma tak leh beat lagi dengan aktiviti Gua Tempurong, Gua Tempurong dia punya thrill and challanging lebih mencabar hehehe. Bezanya antara kedua-dua gua ni, Gua Wang Burma lebih kepada mengekalkan kepada keadaan semula jadi, tak mcm Gua Tempurong....dimana ada certain tempat depa pasang lampu, mcm Wang Burma 100% 'darkness'.

Bagi acara outdoor dah memang cantek, tapi bagi acara 'cari-cari' makan fail la pulokkk. Mcm aktiviti hat lepaih2, acara cari-cari makan memang tidak menghampakan malah boleh dikategorikan sebagai 5 star huhuhu... Tapi kali ni semua destinasi cari-cari makan tak menepati 'piawaian'. Restoren Teratai yg terletak diPadang Besaq adalah destinasi cari makan yg pertama, kalau tgk dari luaq....tempat ni nampak menarik. Tapi ia sekadar indah khabar dari rupa, layanannya totally hancusssss and masakan dia jugak hancussss....malah harga jugak hancussss leburrrrrr hehehe, we are not recommended. Destinasi cari makan kedua plak, area Kuala Perlis....gerai nmpak menarik, masa kami lalu punya la pulun promote restoren depa, mai amik order pun laju....tapi lepaih tu, tunggu dah hampir sejam ayaq pun tak sampai lagi. Bila tanya, 'tengah dok buat'....dari kul 8 sampai kul 9.30, apa pun tarakkkk....last2 kansel, memang frust btoi :-( Tapi takpa, mungkin ada hikmahnya kot hehehehe.... Ok laa jom tgk gambaq plak, kot nak tgk lagi byk, p la belek FB aku....ok chauuu !!!


Tu dia...xpdc kali ni siap dgn buat t-shirt skali hohoho.



Penyerahan bantuan rakyat 1 Malaysia kpd saudara Joko's.



Huhuhu...sampai dah, posing dulu.



Sedikit taklimat dan penerangan dari pihak ranjer.



Sebelom masuk ke Gua....bersih jerrrr.



Hahaha...dia mola dahhh.



Bergambaq disignboard Gua Wang Burma.



Ingatkan begambo depan signboard tadi dah nak smpai, rupanya nak kena hiking dulu....jauh jugak, ada la kot dalam skilo lebih, tapi gua biase jerrr hihihi.



Welkam tu Gua Wang Burma :-)



Pure darkness....eee seram nyer >:)



Time ni dok tgk apa ek ???



Masya'allah....cantiknya alam semula jadi.



Sambil2 melawat, ada juga sedikit penerangan tentang segala alam semulajadi didalam gua ni.



Maka...bermulalah 'adegan2' yang mencabar :











The end of the journey.



Ini bukan acara mendulang maih, ni acara buang pasiaq dlm kasut hehehe.



Balik dalam 'downhill' plak....awas lutut, jgn salah step.



Pantang kamera suloh....tgh jalan pun bole stop, posing dulu hehehe.



Acara final....berendam sat.



Pakat2 dok buang pacat, eee...geli I.



Nmpaknya Mait Apit sedang menceritakan detik2 cemas beliau ketika didalam gua tadi.



Dah mandi dah....dah hensem dah hehehe.



Bergambaq last kopek.



I'm not recommended this restoren....serve mcm hampeh :-(



Semuanya menunggu makan dengan penuh sabarrrrr...



Ada 'artis' undangan ropanyaaaa....fewiiittttt !!!



Padang Besaq nmpak lengang hari ni, dengaq kata ada 'rush' oleh pihak berkuasa, tu yg byk kedai tutup.



Tak beli pape ponnnn hehehe.



Masing2 tgh dok menyusun 'rasuah' utk org rumah hihihihi.



Terjah ke Kuala Perlis plak, elok masa smpai baru saja selesai azan Magrib....teruih solat magrib dgn jamak skali di Masjid Terapung Kuala Perlis.



1 comment: