Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Wednesday, May 27, 2009

The Return To Trek Balak...dlm episod 'Malu bertanya, sesat jalan'

Rabu, 27 Mei - Eloo...samekom semua. Setelah kembalinya aku ketanah air m'sia 2 hari sudah, maka hari ni bermulalah kayuhan seperti biasa. Last week aku and friends berkesempatan follow geng Gerek Bukit p ushar trek balak. Disebabkan masih 'teruja' ngan trek tu, hari ni lagi skali kami p sana, kali ni tanpa ahli Gerek Bukit. Disebabkan ingat2 lupa, maka permulaan kayuhan kami 'dipenuhi' dgn kayuahan sesat jalan. Sesat ke jalan yg besa2 takpa la jugak, ni sesat kat jalan yg menaik...naik...naik...naik. Seingat aku, laluan tu start climbing bila dah lintaih satu titi tuh, hmmm... Setelah sesat lebih kurang sejam, plus minus plak ngan kerosakan2 kepada 'kapal-kapal' kecil, akhirnya kami berjaya jugak jumpa jalan tuh, selamatttt. Ermm...hari ni raider yg mai dlm 7 org saja, iaitu: Aku (Odd), Mait Apit, Ajuah, Pawang, Zizan, Giant and Jai M6. Hari ni trek memang berselut, coz smlm ujan...taya beskal dah jadi srupa taya 'trektar' dibendang. Perit la jugak time climbing tadi, tp ari tu awat rasa tak letih ??? Hmm...mana tak letih, hari tu dok layan Mat Alfa, kayuh brenti, kayuh brenti. Kali ni tadak dah beginner raider, so...kurang la take 5 nyer. Hari ni jugak ada 2-3 org raider nampak letih, tak macam hari tuh. Reasonnya, ada yg baru baik demam, ada yg 'ayaq' korang and ada yg ngadu frame berat hehehehe. Tp tu suma tadak masalah, coz depa berjaya jugak tamatkan kayuhan hari ni. Aku pun trasa jugak letih hari ni, tp nasib baik aku dah standby makanan utk 'recovery' hehehe, mujoq2. Hari ni aku bawak Jai M6 plak utk test power kat trek yg aku tak lepaih ari tu. Ternyata dia pun gagal jugak, tp accept la ngan alasan dia "taya aku dah botak la beb"...bole la. Aku rasa mmg bole sampai kat ataih tu, coz aku sket lg nak sampai, tp disebabkan penat yg tak dpt nak tahan, aku pun mengalah....hampeh2.

Ni nak ceta pasal DH plak. Hari ni masa kat DH yg berlaluankan 'hardcore' tuh, punya la riuh rendah dgn 'kejatuhan' para raider hehehehe, termasuk la aku. Tapi alhamdulillah, tiada kecerderaan berat dilaporkan, cuma 'scratched' sket2 ja. Jai M6 pun berjaya jugak menjatuhkan diri 2-3 kali hari ni, tapi dia jatuh tak best...jatuh besa2 ja hehehehe. Selepas tamat acara DH, kini tibalah pula acara membasuh beskal dipinggir kali huhuhuhu. Punya la ralit aku dok basuh beskal, bila tiba time nak gerak, baru aku prasan yg Hp aku dah hilang. Ni yang aku tensen nih, dah la jatuh hampir ditimpa beskal, ni Hp plak hilang. Aku yakin, mesti jatuh kat tempat aku 'salah' landing tadi. So aku ajak la Zan dgn Jai teman aku, coz aku takut la nak p sorg2. Nasib aku baik, sebab bateri Hp tak tercabut...dan Hp masih boleh berdering, at last jumpa jugak dan betul tekaan aku, Hp tu jatuh kat tempat aku buat 'stunt-man' tadi hehehehe. Ok lah...total distant arini, adala dlm 18.3km, walaupun jarak dia pendek, tapi trek tu mmg betul-betul Ho-Liauu woo hohohohoho...tak caya tanya Jai M6. Dah la...aku nak p basuh beskal plak ni, chau and enjoy ur music hihihihihihihi.


Eh...tu mcm aku tuh, susah nak tgk muka aku diawalan blog nih hehehehe.



Aik !!! Apa pasat semua orang mcm teruja jer.



Mana tak nya, depa dok tgk aku test frame baru Ajuah. Ajuah dah tak pakai GTS, dia lani pakai frame full-sus plak, KHS-XC604.



Jai and Ajuah...from Penang.



Kickstat around 8.40am camtu lah.



Laluan climbing yg 'menyesatkan'.



GTS biru ni tak abih2 ngan masalah problem.



Alamak...full-sus angin korang la pulok.



Zan senyum mcm anak 'trona' yg malu2.



Nin dia, geng bkt kapet, Jai M6.



Tumpang 'enteprem'.



Mait Apit dgn senyum kambing nya.



Orait, segala kesulitan telah diatasi...lani apa lagi, kayuh laa.



Jalan kearah 'kesesatan' lagi....dah2 kembali kepangkal jalan.



Ni dia jln 'kebenaran'. Alamak...ada 'redbull' la pulok.



Bro Zizan.



Itu dia Jai M6, dgn jersi tajaan Suzuki.



Adeh...mintak nyawa yop, aku disini.



Raider full-sus dah stat mengeluh, cari DH nak test full-sus dia.



Antara raider2 yg pernah di'sponsor' oleh Adidas Shanghai.



Itu dia, otai dah sampai....Mait Apit.



Dan dicucuk rapat oleh Pawang.



Take 5 jap, buang la lebihan selut ditaya.



Ok skang ni DH menuju ke fasa laluan balak.



Lepaih tu hehehehe, sendri mau ingat la. Bg yg besa mai...depa dah standby siap2. Bagi yg tak besa mai...lu pandai2 la mau idup.



Panjat...jgn tak panjat. Raider2...bg laluan.



Barisan 'pengayuh' yg berjaya.




Giant and Pawang, hari ni mengadu letih, apsal ???



Take 5 lagi.



Depa ni dok gelak kat sapa plak ni.



Nombor 2...nombor 2...nombor 2



Noh...Pawang dah stat duduk bukak baju dah. Jgn dia stat hampaq 'sejadah' dah la.



Hang ni blemoih smpai ke muka la Ajuah...org lain pun kayuh gak.



Hati2 raider, DH ni...bole tahan jugak danger dia.



Tgk tu, sayup2 nmpak full-sus turun...punya la laju.




Ok take 5 lagi sket, coz ada raider yg hampir 'pensan'.



Tu dia ayaq peluh tanya.



Apa lagi yg tak kena Ajuah, tang mana lg yg tak 'upgrade'.



Sementara tu, snap la dulu pic aku. Tgk tu...gaya skit punya kemaih.



Lagak pemandu jentolak.



Pawang hari ni 'flat'. Salah 'calculation' tentang had 'penggunaan' air malam td. Tu laaa...



Tadaa....




Alamak...otai pun tolak, apa sudah jadi.



Memang ada gaya bawak lori 'hantu'.



Nohhh...teruk dah ni, siap hampaq sejadah lagi tu. Sejarah berulang kembali.



Pic solo dari Zizan.



Aksi ganas 'Death Metal'...asyik 'rock kapak' jer:





Trek 'Test Power', tak cukup power minum lah Kopi Janda hehehehe:
















Nampaknya gagal lagik.



Ada lagi climbing...mujoq landai hehehehe.



Tepi skit Zan, bg laluan kat Ajuah full-sus...dia nak buat DH sambil 'wekang' satg.



Bermulalah acara 'Down Hell':












Tak patut btoi Giant ni, aku jatuh dia tibai gelak...hau siau :p



Cari camera yg jatuh.



Aksi lakonan semula, masa jatuh tadi.



Alhamdulillah, aku and GT ku tadak apa2.



Malang nasib ku.



Sambung balik DH tadi:










Pose ganaz sebelum DH yg terakhir.



Tu dia, wekang dah.



Tunggu apa lagi Mait...terjun la dgn beskal.



Laluan DH yg tak brapa nak elok. Tp ada jugak raider ketegaq yg 'terjah'.



Tolak beskal ye bang.



Jai pun berjaya menjatuhkan diri jugak, mcm camera trick jer.



Mcm tu la otai, naik beskal masa DH.



Tgk ni...belemoih abih satu badan.



Turun2...lagi sket ja.



Pic2 semasa 'festival air':


















Tadaa...mana aku punya HP daa....!!!



Hiking yg terpaksa:







Berakhirnya satu pencarian, alhamdulillah:









Sebelum kita DH dgn kaki sendri, meh kita posing dulu. Gaya mcm 'kaki pukul' dilorong2 'gelap'.



Tu kolam ikan. Mcm2 ikan besaq2 ada, ada brani p la 'amik'.



Woi tgk apa lg, jom la balik.



Ni aksi apa plak ???



Selamat jugak kita sampai...mujoq time blk tak sesat.



Aisheh...hari ni mai ngan keta 'race' plak, abih la kotoq.



Sekian saja kayuhan hari ni, tq.


No comments:

Post a Comment