Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Tuesday, March 4, 2014

Pentingnya Penapis Air.

Selasa, 04 Mac - Huh...sekejap saja masa berlalu, diam tak diam dah masuk bulan March dah untuk tahun 2014, usia semakin meningkat and kesihatan plak perlulah dijaga hehehee. Kalau kita amati betoi2 bekalan air paip kat rumah kita, rasa2nya bersih dak ?? Kalau tengok dengan mata kasaq mmg tak nampak laa, tapi klu nak tau ok ka dak, hampa pi la tgk dalam kolah bilik ayaq, bawah tu berseredak dak ?? Berapa kerap hampa dok tukaq ayaq dalam kolah tuh ?? Dah lama dah niat nak pasang water filter, tapi dok bertangguh jaa (duit tak mandang yop hehehe) and temporary dari start aku dok sini, aku dok angkut ayaq bersih nih dari rumah org tua aku saja, coz kat rumah parent, aku boh penapis air Bio Aura suatu ketika dulu.

So ni ada la bajet sket, dah smpai masanya untuk install sbijik kat rumah aku, senang sket. Dulu ingat nak pasang Bio Aura gak, tapi kat rumah org tua aku dah ada, kita try hat brand lain plak hehehe. Aku mula la buat survey dalam internet, so setelah ditapis mcm jenis penapis air yg dok ada, aku dok bekenan antara product Coway dgn Elken. Kebetulan membe wife dok buat part-time dok promote product Elken, teruih dia mai rumah and buat demo, contoh air paip kat rumah, air yg beli kat luaq, air dari Bio Aura and air bersih Elken. Pergghhh tgk result air kat paip rumah yg tak tahan, berserdak....air Bio Aura pun tak brapa 100% bersih jugak, tp ok sket la dari air paip sendiri hehehee....ok la I BUY !!! Cadang mola nak amik penapis air dalam rumah jaa, lepaih tu depa dok promote klu amik set luaq dan dalam dapat diskaun sket (eleh korang seratuih dua saja), tapi last2 aku amik jugak hehehee...alang2 nak pasang, biaq bagi puaih hati, amik hat elok and one time deal saja, lepaih ni malaih dah nak pikiaq. Lagi pun aku buat semua ni sebab pikiaq kat anak sama, depa kecik lagi and tak mustahil dari usia bayi lagi mereka dah terdedah dgn 'air sakit' nih.

Lone ranjer....Technician Elken.



 'Tong gas' luaq....Bio Pure POE II.



 Install hat dalam plak.



 Elken Bio Pure...K series.



Inilah rope Elken K-200...rabak aku !!!



Recommanded !!!



No comments:

Post a Comment