Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Monday, April 23, 2012

Additional 'stuff' for my D90

Isnayan, 23 April - Hobi...hobi...hobiiiiiiii....kalu tak makan modai tak sah. Bila dipikir-pikirkan, ada dak hobi yang tak makan modai ??? Hmmm...I have no answer. Lani dah tambah lagi 1 hobi, gila kamera plak. Rasa-rasa aku....lagi makan modai bila masuk alam 'kameraman' ni, warrrkkkk !!! Kayuh tetap kayuh, lani cuma tambah hobi jaa hehehee....takpa kot noo  :-)

Dalam mindset, mcm2 menda nak upgrade, walaupun yang sebenaqnya apa 'lancau' basic pasai kamera pun tadak hehehee (nafsu dan keinginan tinggi, tak sedaq ke diri). And today....aku bermula dengan speedlite, nak test tengok kalu pakai flash, gambaq ble jadi lagu mana. Dok tgk org lain pakai rasa macam best jaa hehehe....aku pun nak jugak kwang kwang kwangggg. Klu tgk kat kedai or intenet, macam2 jenis speedlite ada....tak tau nak try hat lagu mana. Last week ada membe dalam Facebook, Rushdone send msg, kata nak tolak speedlite and harga bole dirunding hihihihii....ok jom kita tgk :-)



Speedlite cap Nissin Digital, model Di866 Professional....tu lah model yang Rushdone nak lego. Reason for sell, dia telah jumpship dari Nikon ke Canon, fuhhhhhhhh.....juai Nikon D7000 and lani dia pakai Canon EOS 60D. Hari ni dah alang2 p Pendang, balik tu aku lajak truih p Changloon jumpa Rushdone. Aku penah jumpa dia skali, masa Jamboree Ride Up North....masa tu dia slim lagi hehehehe, masa tadi jumpa bulat elok aihhhh hihihihi (jgn marah noo).

Hari ni byk jugak menda yg aku blajaq dari Rushdone, biaq pun tak byk mana, tp rasanya berguna jugak buat aku yg masih beginner nih, thanks bro. Tadi masa amik 'barang' dan la jugak dia tunjuk demo pasai speedlite ni, nampak la jugak hasilnya....beza byk jugak woo huhuhuu (teruja sat). Sambil2 dok test function speedlite tu, dan la jugak dia tunjuk Canon EOS 60D + lense 50mm f1.4 dia tuu....fuhhhhh, comey aihhh. Sabaq...sabaq...sabaq bawak mengucap sat Odd, slow2 hehehehe....ketaq mcm nak upgrade beskal la pulok. Ok laa...tu saja lah yg bole aku write down for today, nak p test amik gambaq sat hehehe, chau !!!


Testing amik gambaq guna speedlite....hmm cun jugak  :-)



Bersama 'tokan' flesh....sapa2 mau, kat dia ada lagi 1 unit, model hat sama mcm aku.



No comments:

Post a Comment