Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Sunday, May 22, 2011

Opsss....I did sumthing to my 'Yellow'.

Ahad, 22 Mei - Hmm....semakin hari semakin malas untuk berkayuh, badan pun dok koi mengembang hmmm, bosan2. Ke'azroy'an pun semakin terserlah hahahaha....tapi takpa mama suka, dia kata peluk best sket, mcm tilam dunlopillo >:) Nak ride dgn mama pun, RB kuning dia tak tukaq saddle lagik....satg klu ride dok mengeluh 'sakit' plak, tensen2.

Pada kebiasaannya bila ride dengan mama, aku dok perasan yg dia selalu lenguh tangan and nampak mcm tak selesa pegang handlebar. Memula tu aku buat tak kesah sgt, tapi bila aku sendiri yg ride 'The Yellow'.....mmg aku akui, handlebar yg dok pakai lani mmg tak sedap. Permukaan bulat and standard saiz....sakit tapak tangan sihhh.... :-( So aku pun start la survey, cari handlebar morah2 and nak try stem saiz 80mm (current stem saiz 90mm). So tadi barang yg diorder dah sampai, hahaha....dah bole pasang. Cadangnya nak bawak p kedai Abg Jem nak soh dia pasang, tp memandangkan this week masa aku cukup 'pek'. So....aku decide utk pasang sendiri saja, tak susah sgt pun, yg susah tu masa nak balut handlebar hehehehe. Susah rupanya nak balut handlebar nih....tp setelah 3-4 kali dok balut bukak...balut bukak, berjaya jugak aku balut handlebar sendiri....walaupun pada zahirnya nmpak comot, tapi tak kesah laa....aku nampak mcm ok saja, lagi pun gerek aku, aku punya suka laa....ada aku kesah ??? hahahaha.

Tadi lepaih siap pasang, aku try la 1 lap....pusing2 taman saja. Hmm...selesa sket pegang, coz permukaan handlebar ni lebaq and bujoq....and ditambah plak dgn stem yg dikontotkan sedikit, rasa macam masyuk setting ni. Tapi apa2 hal pun, kena test long distance ride dulu, klu setting ni ngam, maka dgn rasminya 'The Yellow' akan menjadi rb rasmi lepaih ni, 'Gergasi' kaben maybe akan direhatkan utk suatu tempoh....coz aku nak try survey2 frame hat kecik sket, yg bersesuaian dgn saiz aku. Klu dapat yg bersesuaian, maka maybe 'Gergasi' kaben akan di let go hehehe....takdir dan waktu yg akan menentukan nya :-)


Deda Zero 100, alu handlebar....saiz 42 c-c.



Stem Deda Zero 1, saiz 80mm.



Hehehe...bartape pun suda tuka kaler, jugak cap Deda :-)
Balutan tak berapa nak kemaih sgt, kena buat lain nnt ni :-(



No comments:

Post a Comment