Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Thursday, January 27, 2011

Kapok: The Rebirth...

Khamis, 27 Jan - Dah lama terbiaq....kebajikkan nya terabai sejak dari tahun 2003. Walaupun hati ini dah tak berminat nak bermain, tapi ia tetap disimpan ditempat yg terjamin dari menjadi mainan budak2 kecik. Ketika zaman diperingkat remaja memang inilah salah satu hobi, lepak kat mana2 tempat yg dah di'declare' port, maka memekak la dgn lagu yang 'tahapahapatah' tu sampai magrib. Tunggu azan baru berselerak lari balik (mcm setan dgn azan, panaih...panaih...panaih hehehe).

Tadak niat pun nak 'build up' gita Kapok ni, tah mcm mana bole tergerak ati aku pun tak tau. Kehsahnya maybe time tu aku ada berhampiran dgn kedai alat muzik kot, hmm lebih tepat lagi dlm kedai laa. Saja cuci2 mata tgk gita karan....dulu ada jugak cita2 nak beli gita karan sbijik. Reti main tu tak laa, tapi saja suka2...apa salahnya, tapi besa la...duit tak mandang yop, tgk saja dah ler. Tgh dok ralit membelek, aku tenampak tempat tuning untuk gita 'tong'....secara automatik aku teringat kat gita Kapok aku kat rumah tuh, dia punya 'telinga' semua dah hilang (mean dia punya tempat tuning tu dah patah, klu nak tune kena pakai playar, mana tahan dek). Trus aku mintak kat tokeh tu 1 set (6 pcs) and 1 set (6 pcs) tali gita kapok. Hahaha....balik satg dah bole unplugged. Sesampai saja dirumah truih cari balik gita tu kat dalam stor, alhamdulillah masih dlm keadaan elok, tadak mana2 part pun yg patah atau lekang atau dimakan anai2 hehehe. Orait get ready to build it up....rock n roll.


Inilah rope gita teman, nampak saja mcm bersih tp berhabuk...masa ambik dlm stor tadi pun jenuh lap 'spiderman' lair hehehe.



Temgok ler....abih 1 telinga pun tadak, tak dgr ckp sgt kot >:)



Berhabuk...



Berhabuk lagikkkk...



Apa org pggl menda ni aku pun tak tau....tp bila p kedai, tokeh tu ckp 'itu gita punya telinga', oic.



Yaa...ini dia telinga2 baru.



Hmm...awat pelik sgt, satu side telinga p bawah, satu side lagi naik ataih hehehe.



Gita yg dah dilap and kosong tanpa string.



Complete set (1,2,2,3,4,5). Dari dulu sampai la lani, cap ni saja yg aku kenai...tokeh kedai dok promote string lain, aku ckp hat ni baguih lagi hehehe.



Hmm...complete, cuma tunggu untuk kerja menge'tune' saja.



Hehehe...pelik bebeno rope gita aku ni, tokeh tu pun kira bangang la jugak sebab tak alert aku menda mcm ni. Aku ni dah mmg kompom tak tau nak jadi lagu ni, hmm...tak kesah la, janji senang nak tune string dia :-)



Done...tune complete, nnt ada masa terluang bole la nak ber unplugged. Err...tp nak main lagu apa ekk, aku dah lupa mcm mana nak main nih hehehe.



No comments:

Post a Comment