Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Sunday, September 9, 2018

Deuter Trail Run 2018

Sunday, 09 September - Salam and morning guys....pagi ni aku join event Trail Run anjuran Deuter Malaysia. First time join trail run, tak tau lagi macam mana dia punya 'kick'. Pengaruh rakan sekelaih hehehe....register plak hat 15km. Aku bayangkan trail run ni lebih kurang macam larian merentas desa, lari offroad sket, tarmac sket....offroad plak laluan biasa2 saja. But all expectation is 'kelaut'. Aku dengan tak prepare apa pun...mental...fizikal all out, bole habuan la ceta dia.

Mai sini aku nak story...bagi yang dah biasa dengan trail run mungkin dah bole agak kot mcm mana trek dia. Bagi beginner child baby macam aku nih....apa pun tak tau, harap besa laa jog...besa laa hiking, puiihhhh. Ok ada 2 kategori utk trail run pagi nih, 15km dengan 7km. Aku sebab Mior yg tolong register, so dia register hat 15km punya huhuhu. Hat 15km depa start kul 7am....ermmm ramai gak, tgk semua peserta yg ambik bahagian, majoriti complete dgn gear and beg pinggang, awat rasa macam aku jaa yg lari selai sepinggang....tadak feeding point ka satg hehehe.Ooo...lupa nak bgtau, event DeuterTrail Run ni berlangsung dekat Bukit Larut, Taiping. So buah mola trek dia....kena krabat 3km offroad menaik, mak aiii tinggi nya, kluaq saja dari situ dah sampai kat kilometer ke 8, lagi 2km jaa nak sampai puncak Bkt Larut. Event ni bole dikatakan failure, coz organizer guna man power budak2 sekolah untuk jaga laluan dan feeding point, memang out laa....bg budak2 jaga. Overall trail dia memang kategori Hardcore laa....dua kali kot menaik, pacak plak tuh....turun pun menjunam jugak. Kucar kacir jugak event nih...dgn feeding point ayaq habih laa, org sesat laa, tadak medic (ada 1 kawasan tu, lalu kot sarang lebah/penyengat....aku pun kena sengat, kat kaki 1, kat kepala 1), medal habih laa....arrgghhhh. Tapi takpa laa....aku dan jugak dapa finisher medal huhuhu. Partner aku gasak medal hat 7km jaa....dah medal 15km sold out. Deuter1 nama yang gah bagi aku, tapi pengurusan hari ni memang teruk...aku tak kesah sangat tentang trek dia yang hardcore, cuma pengurusan hat lain2 seperti feeding point, medic, penjaga laluan kena etc kena take serious laa...event berbayar kot, rm80 la jugak bukan free.

Tapi takpa laa...benda dah berlalu, harap2 organizer bole perbaiki bab pengurusan untuk event akan datang, tu pun kalau ada niat nak buat lagi laa. Sempoi jugak Trail Run...mcm ni rupa nya dia punya 'kick'...pakcik baru tauuuuu. Tapi trail kali ni depa kata memang hardcore...hasil sembang dengan 2-3 org yg bole dikategorikan sebagai Pro-Trail Runner. Aku pun kalau tau trek dia camni....aku switch ke 7km jaa hehehehe, teruk weiii.

 Layout untuk 15km



 50-50....3km offroad yg pertama tuh, mmg 'nightmare' laa...huhuu.



 Pic dari FB Deuter TR, adehhh muka menahan lapar dan dahaga.



Alhamdulillah....dan juga entitle utk finisher medal 15km.



No comments:

Post a Comment