Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Saturday, June 21, 2014

Asus Zenfone 5.

Sabtu, 21 Jun - Hadiah buat mama....jika masa ngandungkan Damia dulu aku hadiahkan BlackBerry, kali ni aku hadiahkan Asus: Zenfone 5. Lani dah banyak dah syarikat2 besaq yg dulu famous dgn laptop/desktop try memasuki pasaran smartfone, contohnya seperti Asus, Lenovo, Acer dll. Lama jugak aku dok survey, smartfone apa yg patut aku bagi kat mama, yg rega pun tak menyakitkan 'poket' sama. Setelah ditapis dan dikaji selidik aku tertarik dgn smartfone Huawei Honor 3C and Asus Zenfone 5. Dua2nya spec mencapai taraf 'high-end' with low cost (saya mesti pilih). At last....aku pilih Asus Zenfone 5, sebab menang kat design dia...cun, nampak macam 'kasta' tinggi sket hehehee. Price pun ok la jugak and tak membebankan huhuhu. Ok mama, guna la dgn bijak....jgn biaq smartfone ni jadi macam BB, calaq merata and kebajikan terabai...huh !!!

 Hot item !!!



Asus: Zenfone 5
Intel Atom 1.6GHz 2x2 Processor
8GB Storage / 2G RAM
MicroSD up to 64GB
Corning Gorilla Glass 3
8MP back camera with auto-focus
2MP front camera
Dual SIM
OS Android 4.3 (JellyBean)



5 comments:

  1. nak tau harga dan beli kat mana, boleh dak?

    ReplyDelete
  2. Standard price rm599, saya beli kat SEC BJ, tu pun last kopek.

    ReplyDelete
  3. Penggunaan bateri mcm mn ok tak? dengar citer kuat makan bateri hp ni. tq

    ReplyDelete
  4. Bateri dia memang cap ayam laa, make sure kena standby power bank 1. Ermm...lain2 ok jaa. Jgn expect too much sgt, kena la dgn rega dia pun. Klu stakat nak guna FB, WeChat, Wasap, Viber, YM etc....just nice. Ermmm...kamera dia ble laaa :-D

    ReplyDelete
  5. salam, jemput tengok case untuk zenfone 5 & 6 :)

    http://mforum.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=838498&extra=page%3D1

    ReplyDelete