Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Sunday, December 4, 2011

Kayuh Lasak 2011

Ahad, 04 Dec - Kayuh Lasak....salah satu acara tahunan yang ditunggu-tunggu oleh semua peminat2 MTB di Malaysia, pendaftaran baru dibuka 3 hari...dah sold out, wow!!! Bagi aku, tahun nia adalah tahun pertama (1st time laa) join Kayuh Lasak hehehe...dan juga jamboree ke 3 sepanjang 'karier' sebagai pengayuh beskat ni hihihi.

Tahun ni tema kayuh lasak iala 'KAW RIDE'....memang aku akui, memang betoi2 KAW...ho-liau woo hohohoo.... Hampir sebulan aku tak kayuh, lepaih2 saja kawin....dok rajin 'mengayuh beskat' baru, maklum la menda baru....brand new. Hmm...baru saja nak start build up balik stamina truih mai join Kayuh Lasak ih...ihh...ihh cari pasai sungguh, dan bagaikan telah dijangka hehehee...jenoh dok kampoi mintak nyawa hahaha, padan muka aku. Bagi aku, kalau tak cukup training or persediaan, elok jgn join....sebab itu akan menyusahkan diri sendiri dan juga org lain, nasihat tu bukan untuk sapa2 pun....untuk aku jugak hehehehe. Apa2 hal pun, Kayuh Lasak ni memang best laa....'citarasa'....cuma aku saja yg tak larat saja hehehe. Bak kata urang Indonesia jugak "kalau enggak penuh ilmu didada, enggak sampei 9 chek point" hehehee...btoi le tuh.


Suasana di starting point....hmm tgk cuaca dilangit dah mula gelap tu, la pun dok mola rasa 'renjis2' air dari udara :-)



Layan Redbull free dulu setin.



Yaa...nampaknya 'kandang' telah dibuka....bermula lah 'COW Ride' hehehe.



Jemmmm....ingatkan nek keta saja jem, kayuh beskat dlm hutan pun jem jugak. Bole dikatakan climbing diPondok Upeh hampir 80% tolak, tgk gambaq laa...camna nak kayuh kalu lagu ni.



Antara rider2 yg terkandas ketika nak menyeberangi anak sungai, dari kiri: Shidi, Jat and Mait Apit.



Hehehee...dah rope kaki zombie.



Tadaa....!!!



Betoi2 ho-liauuuuu....padan muka KAU huhuhuhu.



Waa....ni beskat ka trekta' ???



Rider tegarrrr....balik keja mlm trus mai join Kayuh Lasak, salute.



Waduhh....waduhhh...ini basikal ka apa, kok dah mcm kubota.



Bersama penghulu Sg Ara....dia dok gelak kat aku tuh.



Lucky draw time....masa ni cabutan bertuah utk frame Fulsap Spesialized.



Adussss....hanya ini saja yg mampu, CP5 kul 12pm dah tutup, aku sampai kat CP5 dlm kul 12:15pm....masa tu depa dah tak bagi p dah, depa just provide stiker saja utk qualified Lucky Draw, lepas dapat stiker terpaksa blk ke starting point....kecewanya.



T-shirt and medal, survenir dari Kayuh Lasak 2011.

P/S: Kecewa sebab tak dapat nak habiskan semua chek point, tapi nak buat lagu mana....terpaksa terima hakikat. Semua ni pun salah diri sendiri jugak, rehat dari kayuhan terlalu lama...tup tup p join Kayuh Lasak (tapi slalu kayuh pun tak larat jugak hehehe, akai saja)....padan muka KAW !!! Enjoy the Kayuh Lasak, memang KAW and mintak nyawa dekkk :-)



No comments:

Post a Comment