Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Monday, April 11, 2011

Ekspidisi Gua Tempurong.

Isnayan, 11 April - Gudmonink....hmmm bz sungguh xtvt aku mggu ni, kayuh beskat dok koi korang nih, adusss. Lagi 2 mggu ada event Janamanjung, lepaih tu dok next week tu follow p Durian Burung plak....training kayuh dak lagi, hmm...mampu dak aku nanti ni ??? Pagi ni ada 1 lagi outdoor xtvt dgn membe Intel, iaitu Ekspidisi Gua Tempurong....kelas gitu :-)

Selepas kejayaan Hiking ke Pantai Keracut pada last quarter begitu mendapat sambutan, kami punya 'event manager' propose utk quarter ni "kita ke Perak plak yop, layan Gua Tempurong + makan deroyan".....waa ini sudah cantek, sebulat suara semua 'agree'. Selepas hampir sebulan lebih merancang untuk mencari 1 tarikh yg sesuai, maka ekspidisi kali ni jatuh pada bulan April.....11 April bersamaan dgn hari Isnayan. Seramai 24 org 'Inteliur' berjaya dikumpul, suasana gamat tok sah cakap laa....hat mai pun ramai geng 'Joker' hehehehe.

Pengalaman masuk ke Gua Tempurong memang best, 1st time merasa merangkak dlm ayaq kot celah2 batu gua. Klu mai tak ramai mesti seram....ni sebab mai 1 batallion, suasana jadi fun and enjoy dgn gelagat masing-masing....lawak2. Perjalanan didalam gua memakan masa lebih kurang 3 jam lebih, macam2 imej ada didinding gua....semuanya terjadi secara tidak sengaja. Apa imej lu mau ??? Kuda, lembu, beruk, marka....semua ada hehehehe. Keluaq saja dari Gua Tempurong, kami disaji dgn deroyan plak....kenduri sakan puak2 ni, 120 bijik licin dalam sekelip mata, org ka beruang hat mkn tu ?? Memang puaih laa. On the way balik, kami sggh plak Ipoh, pekena Mee Rebus Ramli (famous sekitar Ipoh), fuhhhh....mmg ho-liau laa. Teruih pakat2 tapau bawak blk, ada yg tapau berniat untuk 'merasuah', bagi mendapat AP utk next quarter hahahahaha. Ok laa...tu saja kot yg bole aku story, diharapkan xtvt sebegini patut diteruskan dari semasa ke semasa, dgn ini dapat mengeratkan lagi silaturrahim diantara kita rakan2 sekerja, Insya'allah.


Gather dihentian Gng Semanggol kul 8:30am



Yaa...sarapan bagi kenyang, dlm gua nnt tadak apa dah.



Hah....dreba 'shuttle' kami hari ni ialah saudara Giant.



Sejurus sampai...amik gambaq dulu :-)



Bersalaman dgn 'tok ketua' kat situ dulu hehehe. Aku lupa nama abg pakai kopiah tu.



Posing lagik....disamping artis veteren Azizul Khamis hehehe.



Sedikit penerangan dari ermmm...lupa nama abg tu. Tapi ada la dia briefing sket pasal Gua Tempurong ni, apa yg 'CAN DO & CAN'T DO'....jd jgn terlalu 'lancang'.



The Journey Begin....sempoi :



























The End....memang enjoy.



Main ayaq untuk last kopek.



Yaa...sempat lagi posing, ingat nak kandid tadi.



Budak poli Kulim....tersesat join kami masa masuk tadi. Tp main point gambaq ni....nak ushar awek mat saleh blakang tu hehehe >:)



Kenduri Deroyan :






Adussss....HP masuk ayaq plak, rugi2.



Mai....mai....lelong2.



Bersiap untuk perjalanan balik.



Bergambaq bersama orang2 Gua hehehe.



Kroni Die-Prep.



Yop....kaki kena straight, dah lupa ke brade kat dlm tu pesan hihihihi.



Kontroversi....apa nak jadi anak2 muda skang ni, berpelukan dikhalayak ramai :-)



Singgah pekan area2 ipoh untuk sapedek.



Jalan2 cari makan....agenda makan dikedai Mee Rebus Ramli, mmg best mee rebus dia.



No comments:

Post a Comment