Koko Odd: This Is My Story.

Koko Odd: This Is My Story.

Saturday, September 20, 2014

Kita hanya merancang.....

Sabtu, 20 September - Sesungguhnya kita manusia hanya mampu merancang, tetapi segalanya yg bakal 'berlaku' hanya Allah yang akan tentukan. Smlm punya la semangat nak layan offroad, pagi2 ni tup-tup....'overshort' plak hehehee, mlm tadi tak buat apa pun !!! Tapi semangat taya baru masih lagi membara, pagi ni kena kluaq jugak, beskat dah ready dlm keta. Ok jom....Subuh gajah dulu hehehee.

Jadi pagi nih switch to plan B, layan Tok'Kun laaa....lama tak pi sana, nak jadi lagu mana la aku satgi nih. Orait jom ke Tok'Kun ke kita. Tetapi yerlaa...macam aku cakap tadi, kita hanya merancang, Allah yang menentukan segala-galanya. Dah sampai Tok'Kun bok kluaq la beskat 'besi' aku tuh, laa...taya depan tadak angin plak, smlm dah pam cekang elok dah. Hmm...try pam lagi skali tengok, aku try kayuh naik pusing2 kot tuh, dok nampak taya koi lembek nih...adehhhh, bukan hari ku untuk ride pagi nih. Simpan balik beskat, nak balik laa....frust siot.

Tapi apa nak kata....masa dalam proses dok simpan beskat tuh, aku terpandang tongkat yang dok guna untuk hiking. Apa lagi teruih switch to plan C....kita layan 'offroad' jalan kaki saja laa. Jadi layan la aku sorang2...hiking naik Tok'Kun ikut laluan offroad sehingga ke CP Minum Teh. Alhamdulillah...pagi ni aku masih lagi berkesempatan untuk melakukan aktiviti outdoor, sukran.

Layan hiking la braderrrrr...



Hmm...seram gak masuk hutan sorang2 hehehee.



Sila gunakan 'gear' rendah...



Laluan 'memotong' tamat.



Alhamdulillah...selamat 'mendarat' kat Dam.



Kering !!! Kalau tak silap aku, dulu ada jugak ayaq dlm nih....



No comments:

Post a Comment